„Fontos nap a mai a vasúttársaság számára, merthogy elindult utasokkal együtt az első olyan vonatunk, amelyet a Siemens Eurosprinter mozdonya vontat. Ez a mozdony az egyik abból a tizenötből, amelyet a MÁV-Volán Csoport újonnan bérel” – számolt be hétfőn reggel egy videóban Biber Anett, a MÁV szóvivője.
A szóvivő azt jósolta, hogy miután a vonat megtette útját Miskolcon, Nyíregyházán, Debrecenen és Szolnokon át, 13 óra 37 perckor érkezik vissza a Nyugati pályaudvarra, majd 15 óra 23-kor indul el Záhonyba.
A MÁV START információs térképéből az derült ki, hogy az első útjára induló, majd visszatérő IC még délután kettő előtt néhány perccel is a Kőbánya-Kispest vasútállomás közelében vesztegelt. A helyzet tisztázása érdekében kérdéssel fordultunk a vasúttársaság Kommunikációs Igazgatóságához. Arra voltunk kíváncsiak, hogy a vonat mikor érkezett vissza a Nyugati pályaudvarra, illetve mi indokolta a késését. A MÁV válaszlevelét változtatás nélkül közöljük:
A Tokaj IC-n ajtóvezérlési hiba lépett fel Kőbánya-Kispest állomáson. A helyszínen elhárítottuk a hibát, és a szerelvény folytatta az útját. A Nyugati pályaudvarról 15:23-kor Záhony felé induló Nyírség-Kraszna InterCity-ben a tervezettnek megfelelően közlekedik.
A késés mértékéről, illetve a vonat visszaérkeztének időpontjáról nem adtak tájékoztatást.