A Szombathely-Csorna-Budapest vonalat egy időben egyszerre két pályafelújítás is érint. Az utazóknak kétszer is járművet kell váltaniuk: az első szakaszon, Szombathelytől Csornáig busszal tudnak eljutni, mert szeptember 29-től a vonalért felelős GYSEV Zrt. felújításba kezdett. Csornán a buszról ismét vonatra váltanak az utasok, ám csak Tatabányáig roboghatnak vasúton. Ott ugyanis újra buszra kell ülniük, mivel a MÁV szeptember közepétől kapkodva elrendelte a Budapest-Tatabánya-Győr vasútvonal Biatorbágy és Szárliget közötti, veszélyesen rossz állapotú szakaszának felújítását, írja a Népszava.
Mint ismert, szeptemberben Lázár János építésügyi és közlekedési miniszter korábban azonnali intézkedésre utasította a MÁV-ot, miután az 1-es fővonalon, vagyis a Bécsbe tartó, Budapest–Győr–Hegyeshalom vonalon súlyos műszaki probléma állt elő. „Ha nem lépünk azonnal, akkor le kell zárni a vonalat, amely beláthatatlan következményekkel járna a személyszállításra és áruszállításra is” – fogalmazott a miniszter. A MÁV gyorsan, előkészítés nélkül kezdte meg a munkálatokat.
A GYSEV a Népszavának elmondta, hogy felújítást már régóta tervezték, azt muszáj volt most megkezdeni, ráadásul annak időzítéséről a MÁV is tudott. A lapnak nyilatkozva a MÁV nem tagadta, hogy a GYSEV időben készült a felújításra, ám a társaság szerint a biatorbágyi munkát nem halaszthatták el. A magyar vasúttársaság indoklása szerint a vágányzár időpontjának kiválasztásánál az üzembiztonsági szempontok kerültek előtérbe. Úgy vélik,
a menetrendszerűség mihamarabbi visszaállítása csak a vágányok felújításával valósítható meg, ezért a lehető leghamarabb el kellett kezdeni a munkálatokat.
Megjegyzik: a szokásos tervezési gyakorlattól eltérően, most nem volt idő a vágányzárak összehangolására, azonban a vonatok közlekedése során igyekeznek olyan megoldásokat találni, amik az utazók számára a lehető legkisebb kellemetlenséget okozzák.
Az osztrák állami vasúttársaság, az ÖBB pénteken jelentette be, hogy ideiglenesen levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról a Budapest–Bécs fővonalon. Azért, mert a Biatorbágy és Szárliget közötti felújítás miatt annyit késtek a nemzetközi járatok, ami már tolerálhatatlan volt Ausztriában.