Újabb törvényjavaslatban szigorítaná a nagy teljesítményű autók vezetését Molnár Zsolt, az MSZP pártigazgatója, aki alig két hete nyújtott be egy ezzel kapcsolatos irományt parlamentben. Abban 300 kilowattban, azaz 404 lóerőben határozta meg azt a limitet, amely fölött már külön előírásokat kell teljesíteni a vezetéshez.
Most Molnár egy 150 kilowattos (202 lóerő) határt is húzna, ami több autót és autós érintene az eredeti elképzeléséhez képest. Eszerint 150 kilowatt teljesítményű személygépkocsit csak az vezethetne, aki legalább három éve rendelkezik jogosítvánnyal, és nem ítélték közlekedési bűncselekmény miatt jogerősen szabadságvesztésre, vagy nem folyik ellene ilyen tárgyú büntetőeljárás.
Az eredeti javaslatban szerepelt 300 kilowattos határ változatlan formában megmaradna, vagyis legalább 5 éves jogosítvány, pszichológiai alkalmassági követelményeknek való megfelelőség és külön tanfolyam elvégzése is szükséges lenne 404 lóerőnél erősebb motorral rendelkező gépkocsik vezetéséhez.
„Drámai mértékben megnövekedett azon kirívóan súlyos közúti közlekedési szabályszegések száma, amikor az elkövetők mások élete és testi épsége iránt teljes közömbösséget tanúsítva és a legelemibb közlekedési szabályokat semmibe véve agresszíven magatartást tanúsítanak a közlekedésben résztvevő többi személlyel szemben, vagy a közutakat versenypályaként használják” – indokolta javaslatát a képviselő, aki többek között az Árpád hídi biciklisgázolást is felhozta példának.