Belföld

Lázár János helyettese szerint Vitézy Dávid hazudik

Varga Jennifer / 24.hu
Varga Jennifer / 24.hu

Elismerem Vitézy Dávid szakmaiságát és a vasút iránti elkötelezettségét. A szavahihetőségében sem kételkedtem. Mostanáig!

– mondta Csepreghy Nándor, az Építési és Közlekedési Minisztérium miniszterhelyettese az Indexnek, miután a minap Vitézy Dávid Facebook-bejegyézésben bírálta a tárca aktuális döntéseit, melyek értelmében számos – a budapestieknek és az agglomerációban élőknek korábban beígért – kiemelt fejlesztést leállít a kormány. Vitézy a többi közt azt írta, szerinte ez a döntés rávilágít „a magyar közlekedéspolitika érzelemvezérelt és kapkodó komolytalanságára”.

Csepreghy már szerdán bírálta Vitézyt, ekkor azt mondta: „Ha az államtitkársága idején feleannyit foglalkozott volna a jelennel, mint a távoli jövővel, most kevesebb bajunk lenne a vasútnál. Sajnos azonban többet költött látványtervekre és fantasztikus elképzelések kidolgozására, mint a pálya karbantartására, a meglévő járművek felújítására vagy a kapacitások és a menetrendi álmok egymáshoz illesztésére”.

Azt is megjegyezte, hogy „nem lehet valaki egyszerre a színpadon és a zsűriben is. Ő államtitkárként mégis ezt a mutatványt hajtotta végre. Amikor pedig a közös munkában tavaly ősszel szerepet szántunk neki, visszautasította, mert ő miniszter akart lenni. Kár személyes sértődöttség miatt az egyik legfontosabb közszolgáltatást támadni.”

Erre Vitézy úgy reagált, hogy „a legnagyobb többletkiadást éppen a kormánybiztosként Lázár János által felügyelt tram-train okozza a MÁV-nak, a legnagyobb, éves szinten akár 30 milliárd forintos bevételkiesést pedig a miniszter által lelkesen reklámozott vármegyebérletek bevezetése”. A hvg.hu-nak hozzátette, „Lázár miniszter úr soha nem kért fel semmilyen együttműködésre, így aztán olyan beszélgetés is legfeljebb a képzeletükben zajlott le, miszerint én más feladatot szerettem volna”.

Csütörtökön folytatódott az adok-kapok, Csepreghy most arról beszélt, hogy habár elismeri Vitézy szakmaiságát, „szavahihetőségében mostantól már kételkedik.

Eddig is sok ízléstelen, ezáltal a vasutasokkal szembeni tisztességtelen kritikája volt, de most hazudott is

– fogalmazott.  Szerinte tavaly novemberben Lázár János nevében, „komoly feladattal és felelősséggel bíró megbízását tolmácsolt neki”, Vitézy Dávid pedig gondolkodási időt kért, valamint azt, hogy a sajtót a felkérésről ne tájékoztassák. Csepreghy szerint

válasz nem érkezett, helyette a Facebookon jelentette be, hogy nem folytatja politikusi munkáját. Ott, ahol ezt követően nyilvánvaló sértettsége okán – ha már miniszter nem lehetett – a kívülálló szerepében sértegeti a közlekedéspolitika és a közlekedési cégek vezetőit és volt kollégáit. Nem mondott tehát igazat. Ez és sértettsége minden megszólalását hitelteleníti.

Frissítünk!

Cikkünk megjelenését követően Vitézy Facebook-oldalán reagált Csepreghy szavaira. A posztban többek közt azt írta: „a magyar vasút ügye és problémái olyan súlyosak, hogy ehhez képest méltatlan olyan viszonzatlan szerelmi novellákba illő kitalált történetekre reagálni, miszerint a magyar vasút legfontosabb gondja, hogy én nem akartam Lázár Jánossal együtt dolgozni”. Hozzátette: sosem szokott nem nyilvános üzenetváltásokat nyilvánosságra hozni, de a telefonjában található az sms, amelyben Lázár János nevében Csepreghy Nándor arra kéri, hogy „minél hamarabb zárja le az ügyeket államtitkárként a minisztériumban”. Ugyanakkor jelezte, hogy ma már ezeket érdektelen ügynek tartja, „Lázár János tavaly november óta közlekedési miniszter, eltelt 10 hónap, a MÁV körüli problémák sokasodnak és ha őszinték akarunk lenni, a megoldások keresése helyett a beruházások leállításával, a járműtenderek visszavonásával eddig leginkább újabb problémákat sikerült előidézni”.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik