Két régi MÁV-os vezetőben találta meg Lázár János építési és közlekedési miniszter a közelmúlt közlekedéspolitikai botránya, a MÁV kirakatvonalán, a Budapest–Győr–Hegyeshalom 1-es fővonalon bevezetett kényszerű sebességkorlátozás felelőseit – írta a Hvg.hu.
A lap információi szerint szerdán döntöttek a szaktárcánál a MÁV Zrt. két felsővezetője, Virág István pályaműködtetési vezérigazgató-helyettes és Bádonfainé Szikszay Erzsébet gazdasági vezérigazgató-helyettes felmentéséről.
A lépés nem volt teljesen váratlan, a miniszter a múlt héten a sajtón keresztül is üzent a felügyelete alá tartozó társaság vezérkarának:
A MÁV vezetői ne okoskodjanak, és ne mellébeszéljenek, hanem csinálják azt, amire utasítottam őket.
Augusztus 24-től a Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszon 100 km/h-s ideiglenes sebességkorlátozást kellett bevezetni a pálya rossz állapota miatt. A lassújel bevezetése azért keltett feltűnést, mert az 1-es egy „kirakatvonal”, az ország egyetlen olyan vonala, ahol akár 160 km/h-s sebesség is elérhető.
A hvg.hu szerda délután elérte Csepreghy Nándort, az Építési és Közlekedési Minisztérium miniszterhelyettesét, aki megerősítette a két vezérigazgató-helyettes menesztését és annak okát is, továbbá arra is utalt, hogy nem csak nekik kellett távozniuk – és nem is csak a MÁV-tól, hanem a minisztériumból is. Csepreghy szerint szükség volt a felújítási munkálatok minél hamarabbi megkezdésére.
Voltak és vannak, akik ezt a gyorsítást akadályozták, lassították vagy egyenesen szabotálták. És olyanok is, akik a munkájuk végzése helyett a vasúttal szembeni kampányhoz szállítottak anyagokat médiaszereplőknek, ellenzéki pártoknak. Ezektől a kollégáktól most megválunk. Van, aki nyugdíjba mehet már, mi pedig nem marasztaljuk. Van akit lefokozunk. Van akit felmentünk. Van aki helyett másnak adunk lehetőséget
– mondta Csepreghy.