A jó iskola csak a tanár-szülő-gyermek harmonikus hármasával lehet teljes
– mondta Novák Katalin köztársasági elnök vasárnap Szigetszentmiklóson, a Temesvári Utcai Általános Iskola tanévnyitó és épületátadó ünnepségén.
Az MTI szemléje szerint az államfő szerint hálásak lehetünk azért, mert békében kezdődhet az új tanév, a szülők szabadságban nevelhetik a gyermekeiket, vannak elkötelezett nevelők, pedagógiai szakemberek, fejlődnek az iskolák és egyre több tudás birtokába kerülhetnek gyermekeink.
Az államfő szerint két házi feladata van Magyarországnak: az egyik a pedagógusok helyzetére, a másik az iskolákat bevenni akaró, és azokat eszközként használni szándékozó ideológiákra vonatkozik. Ezt követően emlékeztetett, hogy az elmúlt öt évben országszerte több mint 4500 óvodai, iskolai fejlesztés indult el, erre évtizedek óta nem volt példa Magyarországon.
„Mindannyian azt szeretnénk, hogy gyermekeink jó iskolákba járhassanak” – hangsúlyozta Novák Katalin, kiemelve, hogy ez nemzeti érdek. Mint mondta, a jó iskola több, mint szép épület, jól felszerelt tantermek, a jó iskola nem csak tégla és malter.
A jó iskola emberekből épül. A jó iskola elhivatott, hazájukat ismerő és szerető tanárokból, pedagógiai szakemberekből, felelősségteljes vezetőkből, elkötelezett segítőkből, együttműködő, a gyermekeikért felelősséget vállalni kész szülőkből, nagyszülőkből és kíváncsi, a világra és egymásra nyitott gyermekekből áll
– ecsetelte az államfő, hozzátéve, hogy Magyarországon meg kell teremteni azokat a körülményeket, amelyek a pedagógusokat a közösség elismert, nagyrabecsült tagjaivá teszik, biztosítani kell számukra a polgári élet anyagi feltételeit.
Az iskolákat kívülről fenyegető veszélyről azt mondta, hogy egyre többen eszközként tekintenek az iskolára és ellenségként a szülőkre. Felhívta a figyelmet arra a folyamatra, ami „már kikezdte vallási identitásunkat, a nemzet és a család kereteinek bomlasztásán munkálkodik”. Hangsúlyozta azt is, hogy az iskola nem lehet eszköze semmilyen ideológiának, meg kell védeni a szülői jogokat, hogy ők dönthessenek arról, hogyan nevelik gyermekeiket.