Belföld

Karácsony Gergely: Újra kezdeményezzük, hogy az M0-st tegyék ingyenessé

MTI Fotó: Kovács Attila
MTI Fotó: Kovács Attila

Hogy is mondják ezt fideszül? A-u-tós-ül-dö-zés! Ha azonban az ostoba papagájszlogeneken túl Budapest jövőjét tartjuk fontosnak, akkor a kormány tervét az M0-s teljes szakaszának fizetőssé tételéről aligha nevezhetjük másnak, mint károkozásnak

– kezdte hétfő délutáni Facebook-posztját Karácsony Gergely.

Mint írta, az autósok megsarcolása mellett ismét Budapestnek, a budapestieknek okoz kárt a kormány, az M0-st nem fizetőssé, hanem ingyenessé kell tenni szerint, ezt kezdeményezték többször már. Bejelentette, ezt megteszik újra, érvekkel, tényekkel, adatokkal, „hátha akad még ott valaki, akinek ez többet számít, mint az ostoba szlogenek…”

Hogy mi köze az M0-snak a budapesti dugókhoz, Karácsony szerint az, hogy a budapesti torlódások elsődleges okai a város határain kívül keletkeznek: naponta több mint 300 ezer autó megy Budapestre az agglomerációból, sok autó a fizetős M0-s szakaszt is a városon keresztül kerüli el.

Nem nehéz belátni: ha a városban ingyen lehet közlekedni, azt elkerülni azonban csak pénzért, akkor több autó megy keresztül a városon. Márpedig a budapesti belváros úthálózata ezt a terhelést egész egyszerűen nem bírja el

– írta.

Ha a problémák jórésze a városhatáron kívül keletkezik, a kezelésüket is ott kell elkezdeni, tette hozzá. A cél, hogy csak akkora forgalom terhelje a belvárost, amelyet az ottani úthálózat biztonságosan és kiszámíthatóan le is tud vezetni. Ezt a célt a fizetős M0-s terve súlyosan hátráltatja, az ingyenes M0-s viszont szolgálná.

A főpolgármester azzal zárt a posztot, ha egységsugarú fideszes lenne, úgy mondaná, fejezze be a kormány az autósüldözést. De őt Budapest jövője, a város élhetősége érdekel, ezért újra nekifutnak az észérveknek az ingyenes M0-sról a kormány felé, a többi rajtuk múlik.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik