„Többször hívtam őket telefonon, a telefonos tájékoztatások nagyon készségesek voltak, viszont eredménytelenek” – ezt mondta az RTL Híradójának egy hajdúszoboszlói szállásadó, akinek már 1,3 millió forinttal tartozik a Booking.com. A kifizetési határidőt náluk most épp szeptemberre jelzi a rendszer.
Mint azt már jeleztük, komoly gondok vannak a szállásközvetítő oldal körül, amely többször is megígérte már az érintett hazai szállásadóknak, hogy rendezi a tartozásait, de továbbra sem fizet. A fenti, hajdúszoboszlói szállásadó június óta nem kapott pénzt az oldaltól. A foglalók ugyanis a szobáik árát a szállásfoglaló oldalnak küldik el, és azt csak utólag kapja meg a szállástulajdonos. A Booking azonban egy ideje nem fizet mindenkinek. Vannak, akik nem pénzt kapnak az oldaltól, hanem üzenetet arról, hogy kitolták a fizetési határidőt. A Magyar Szállodaszövetség szerint csak a kisebb szálláshelyek érintettek, hogy mennyi, azt a Magyar Turisztikai Ügynökség kérdőívezéssel méri fel.
Az RTL kérdésére a holland cég azzal indokolta a kellemetlenséget, hogy nem várt technikai hibák okozták a fennakadást, és azon vannak, hogy a lehető leghamarabb fizessenek. A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálata még tart az ügyben.