Belföld

Közlekedő Tömeg: Lázár János tárcája dilettáns

Mohos Márton / 24.
Mohos Márton / 24.
Vakvágány: a civilek szerint a mellékvonalak bezárásával komoly hibát követnek el.

A MÁV-VOLÁN-csoport augusztus 1-jétől – további intézkedésig – 10 regionális vasútvonalon, vonalszakaszon vonathelyettesítő buszokkal szolgálja ki utasait. A cég közleményében is teljesen egyértelművé tette, erről Lázár János Építési és Közlekedési Minisztériuma döntött.

A hodászi vonatbaleset után hozott döntés kapcsán a Közlekedő Tömeg arra hívta fel a figyelmet, olyan vasútvonalat, állomást is bezárnak, amit mindeddig fejlesztettek. Bár a MÁV-Volán csoport azt emelte ki, hogy az érintett mellékvonalakon a korszerű buszokkal kiszámíthatóbbá, kényelmesebbé válik az utazás, a civil egyesület közösségi oldalán teljes  káoszként jellemezte a vasútvonal-bezárási tervet.Véleményét azzal támasztotta alá, hogy olyan szakaszokat is lezárnak, ahol előző nap még fejlesztések zajlanak.

Július 31-én fejeződik be például a Balassagyarmat-Ipolytarnóc vonal Nógrádszakál és Ipolytarnóc közötti szakaszának júniusi villámárvíz utáni helyreállítása. A teljes vasúti pályát újjá kellett építeni, de a vasútvonalat másnap bezárják. A Mátészalka-Csenger vasútvonalon is tart annak a csengeri vasútállomásnak a felújítása, ahol keddtől már nem lesz vasúti forgalom.

Az egyesület szerint a kormány dilettáns döntése komikus is lehetne, ha nem az ország legnehezebben megközelíthető, komoly gazdasági nehézségekkel küzdő térségeit érintené. Ott a  vasúti közlekedés megszüntetése ugyanis

  • hosszú távon lehetetleníti el a gazdaságfejlesztést,
  • fokozza a lakosság elvándorlását,
  • nehezíti az ott élők hozzáférését oktatáshoz, egészségügyi és szociális ellátáshoz.

A Közlekedő Tömeg emlékeztet rá, a minisztérium ámokfutása ellen már több polgármester, képviselő, szakértő, civil szervezet felszólalt, ám az érintett vasútvonalakat használóknak is  hallattniuk kellene a hangjukat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik