A MÁV-VOLÁN-csoport augusztus 1-jétől – további intézkedésig – 10 regionális vasútvonalon, vonalszakaszon vonathelyettesítő buszokkal szolgálja ki utasait. A cég közleményében is teljesen egyértelművé tette, erről Lázár János Építési és Közlekedési Minisztériuma döntött.
A hodászi vonatbaleset után hozott döntés kapcsán a Közlekedő Tömeg arra hívta fel a figyelmet, olyan vasútvonalat, állomást is bezárnak, amit mindeddig fejlesztettek. Bár a MÁV-Volán csoport azt emelte ki, hogy az érintett mellékvonalakon a korszerű buszokkal kiszámíthatóbbá, kényelmesebbé válik az utazás, a civil egyesület közösségi oldalán teljes káoszként jellemezte a vasútvonal-bezárási tervet.Véleményét azzal támasztotta alá, hogy olyan szakaszokat is lezárnak, ahol előző nap még fejlesztések zajlanak.
Július 31-én fejeződik be például a Balassagyarmat-Ipolytarnóc vonal Nógrádszakál és Ipolytarnóc közötti szakaszának júniusi villámárvíz utáni helyreállítása. A teljes vasúti pályát újjá kellett építeni, de a vasútvonalat másnap bezárják. A Mátészalka-Csenger vasútvonalon is tart annak a csengeri vasútállomásnak a felújítása, ahol keddtől már nem lesz vasúti forgalom.
Az egyesület szerint a kormány dilettáns döntése komikus is lehetne, ha nem az ország legnehezebben megközelíthető, komoly gazdasági nehézségekkel küzdő térségeit érintené. Ott a vasúti közlekedés megszüntetése ugyanis
- hosszú távon lehetetleníti el a gazdaságfejlesztést,
- fokozza a lakosság elvándorlását,
- nehezíti az ott élők hozzáférését oktatáshoz, egészségügyi és szociális ellátáshoz.
A Közlekedő Tömeg emlékeztet rá, a minisztérium ámokfutása ellen már több polgármester, képviselő, szakértő, civil szervezet felszólalt, ám az érintett vasútvonalakat használóknak is hallattniuk kellene a hangjukat.