„Helyes, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium vizsgálja az ittas vezetéssel kapcsolatos szabályozás nemzetközi gyakorlatait. Ezek között Nyugat-Európában, de még Lengyelországban és Horvátországban is a magyar szabályozásnál enyhébb helyi szabályrendszert találni” – közölte a Jobbik.
Az ellenzéki párt frakcióvezetője Lukács László György pénteken sajtótájékoztatón azt mondta, támogatják, hogy társadalmi vita induljon a gépkocsivezetésre vonatkozó zéró tolerancia megváltoztatásáról, nem biztos ugyanis, hogy egy „szovjet típusú szabályozás” fenntartható a XXI. században.
Schwarcz-Kiefer Patrik, a Jobbik – Konzervatívok autózásért felelős politikusa azt mondta: a zéró tolerancia esetében a Jobbik a horvátországi szabályozás bevezetését tartja megfontolandónak. Ott egy pohár bort megihat a sofőr (0,5 ezrelékes véralkoholszint engedélyezett), viszont ha így okoz balesetet, akkor halmazati büntetéssel számolhat.
Az ellenzéki párt közleménye szerint „nem egy pohár bor, hanem a felelőtlenség okozza a baleseteket”. Ugyanakkor horvát mintára a 25 évnél fiatalabb vezetőknél, valamint az öt évnél fiatalabb jogosítvánnyal rendelkezőknél, továbbá forgalmasabb útszakaszokon, autópályán és hivatásos vezetőknél fenntartanák a zéró toleranciát.
Csütörtökön a 24.hu írt először arról (a tárca pedig megerősítette), hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium a közlekedési magatartást befolyásoló szabályok vizsgálata során összegyűjti „az ittas vezetéssel kapcsolatos szabályozási gyakorlatokat”. A zéró tolerancia eltörlését a borászok régóta sürgetik, a Belügyminisztérium viszont ellenzi, derült ki cikkünkből.