Az autóbuszos vonathelyettesítő járatok közlekedtetését a jármű- és személyzethiány indokolja – közölte a MÁV-csoport.
Mint ismert, augusztus 1-jétől tíz regionális vasútvonalon, vonalszakaszon vonathelyettesítő autóbuszokkal szolgálják ki az utasokat az Építési és Közlekedési Minisztérium döntése alapján. A csoport szerint a mellékvonalakon a korszerű, légkondicionált autóbuszokkal kiszámíthatóbbá és kényelmesebbé válik az utazás, a vonatok buszos pótlása megbízhatóságot és minőségjavulást is jelent a vonalakon. A Volánbusz a tíz vonal kiszolgálásához a korszerű és környezetkímélő Credobus Econell 12 típusú, Mosonmagyaróváron és Győrben gyártott szóló autóbuszait állítja be.
A vonatokat helyettesítő autóbuszok lehetőség szerint érintik a vasútállomásokat, vagy közeli Volánbusz megállóhelyeken állnak meg. Egyes településeken több megállása lesz az autóbuszoknak a vonatokhoz képest, így kevesebbet kell gyalogolni a megállóig.
Az autóbuszokon a vasúti díjszabás és kedvezményrendszer érvényes.
A jegyeket legkényelmesebben online, a MÁV applikációval vagy az Elivra menetrendi tervező segítségével tudják megvenni az utazók. A buszokon nem szállíthatók kerékpárok.
A közlekedési társaságok emellett arra hívják fel utasaik figyelmét, hogy utazás előtt tájékozódjanak a járatok indulási idejéről és helyéről. Legtöbb esetben csak néhány perccel tér el a menetidő, de a komlói és a tiszaújvárosi vonal esetében 15–25 perccel hosszabb, míg az ipolytarnóci vonalon 10 perccel, az Abaújszántó–Hidasnémeti és Lakitelek–Kunszentmárton vonalszakaszon 5–5 perccel rövidebb utazási idővel kell számolni. A menetrendek kialakításakor elsődleges volt a fővonali vasúti csatlakozások megtartása.
A személyzethiány enyhítésére a MÁV-VOLÁN-csoport folyamatosan toborozza a munkatársakat, és várja a csatlakozni szándékozók jelentkezését. A járműhiánnyal kapcsolatban közölték: a csoport által kidolgozott járműstratégiában foglaltak megvalósítása szükséges ahhoz, hogy a közösségi közlekedés biztosan és versenyképes minőségben kiszolgálható legyen. Az érintett regionális vonalakon az Építési és Közlekedési Minisztérium – a közlekedési társasággal közösen – monitorozza az utasforgalom alakulását, hogy szükség esetén módosításokat hajtson végre a szolgáltatás lebonyolításában.