Csakis a késő esti műsorsávban lehet társadalmi célú reklámként leadni a Pride-hónap kampányfilmjét, amelyben két lány megismerkedik, összeér a homlokuk, majd a Pride-felvonuláson kötnek ki.
A Telex a Budapest Pride-ra hivatkozva azt írja, nem minősül társadalmi célú reklámnak, és a gyermekvédelminek nevezett homofóbtörvény értelmében veszélyes a kiskorúakra az idei Pride-hónap kampányfilmje a Médiahatóság szerint.
A Budapest Pride a filmet elküldte az RTL-nek, hogy adják le társadalmi célú reklámként, a csatorna pedig előzetes véleményt kért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságtól, hogy a bejátszás milyen besorolás alá esne. A Telex emlékeztet, a Pride-filmeket a melegellenessé eltérített pedofiltörvény kihirdetéséig társadalmi célú reklámként sugározták.
Ezért tizennyolc éven aluliaknak nem ajánlott, és csakis este tíz és hajnali öt óra között lehet lejátszani.
A kampányvideót másodlagos adók, a Viacom csatornái (Comedy Central, Paramount Network és MTV) leadják, az RTL nem.
Erről a videóról van szó: