Belföld

Három autó „spontán kialakult versenye” okozta az Árpád hídon elgázolt kerékpáros halálát

Adrián Zoltán / 24.hu
Adrián Zoltán / 24.hu
A vétkes Mercedes sofőre legalább 137 kilométer/órával ment, az ütközés után 70 méteren át pörgött a tetején. A sofőr ismert volt a hatóságok előtt, 13 büntetőpontja volt. A rendőrség kezdeményezte a letartóztatását.

Sajtótájékoztatón ismertette a Budapesti Rendőr-főkapitányság a július elsején, szombat hajnalban az Árpád hídon történt baleset részleteit, amelynek során egy nagy teljesítményű sportautó letarolta a szalagkorlátot, majd halálra gázolt egy ott tekerő biciklist.

Balogh Ádám rendőr ezredes, a BRFK Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője elmondta, a tragikus balesetet spontán kialakult verseny okozta, melyben három autó – egy Mercedes és két BMW – vett részt. Mindhárom jármű jelentősen átlépte a sebességhatárt.

A hajsza a Róbert Károly Körúton kezdődött 0 óra 41 perckor. A RACE-001-es rendszámú, 690 lóerős Mercedes haladt elől, melynek vezetője megcsúszott, elvesztette uralmát az autó fölött, és a szalagkorlátba csapódott.

A korlát mögötti kerékpárúton szabályosan közlekedett biciklijével egy 26 éves férfi, akit elgázolt az autó, ennek következtében kettős végtagvesztést szenvedett, és a kórházba szállítása után életét vesztette.

A történtekről készült videófelvételeket a rendőrség lejátszotta, ám a baleset pillanatát kegyeleti okokból nem mutatták be.

A Mercedes felborult az ütközés után, és 70 métert pörgött a tetején, végül a két BMW közül a másodikba csapódott be. A soron kívüli igazságügyi szakértői vélemény szerint

a Mercedes legalább 137 kilométer/órával haladt.

Azt is megállapították, hogy az autó menetstabilizátora ki volt kapcsolva. Egyelőre vizsgálják, hogy a feltuningolt autók közül bármelyik esetében felmerül-e, hogy illegálisan növelték az autó teljesítményét.

A Mercedest vezető 33 éves férfi már máskor is balesetezett, 13 büntetőpontja volt. Őrizetbe vették, és kezdeményezték a letartóztatását. A sofőr elismerte a felelősségét, és nem élt panasszal a gyanúsítás ellen.

Értesíteni kellett a sofőrt, hogy ugorhat a jogsija

2001. január 1-jén lépett hatályba a közúti közlekedési előéleti pontrendszer, más néven a büntetőpont-rendszer. Összesen 18 pontot lehet összegyűjteni, ez után nyolc napon belül elveszik a jogosítványt. Tehát a Mercedes sofőrjének már több mint a gyűjthető büntetőpontok kétharmada megvolt. 13 pontot gyűjtött, aminek azért van jelentősége, mert ez az a pillanat, amikor a nyilvántartást vezető hatóság értesíti a járművezetőt, hogy a pontjainak száma kritikus szintet ért el, és tájékoztatja a pontok csökkentését eredményező önkéntes utánképzés lehetőségéről, egyben figyelmezteti a felső pontérték elérésének következményeire is. Ez alapján a Mercedes sofőrjét már értesíteni kellett, hogy ha nem vigyáz, ugorhat a jogosítványa. Arról nincs információ, hogy az önkéntes utánképzés lehetőségével élt-e.

Adrián Zoltán / 24.hu

A Mercedes sofőrje azt mondta, azért gyorsított, mert úgy érezte, hogy a BMW rátapadt, a BMW-s pedig azt mondta, a Mercedestől függetlenül gyorsult, a szemtanúk szerint viszont egyértelműen úgy tűnt, hogy versenyeznek.

Az is kiderült, hogy a három versenyző autó közül a második, az ütközést megúszó BMW sofőrje hívta a segélyhívót.

A három autóvezető közül egyik sem állt kábítószer vagy alkohol befolyása alatt.

A rendőrség azt is vizsgálja, hogy miként kerültek ki a világhálóra az áldozatról készült fényképfelvételek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik