Sajtótájékoztatón ismertette a Budapesti Rendőr-főkapitányság a július elsején, szombat hajnalban az Árpád hídon történt baleset részleteit, amelynek során egy nagy teljesítményű sportautó letarolta a szalagkorlátot, majd halálra gázolt egy ott tekerő biciklist.
Balogh Ádám rendőr ezredes, a BRFK Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője elmondta, a tragikus balesetet spontán kialakult verseny okozta, melyben három autó – egy Mercedes és két BMW – vett részt. Mindhárom jármű jelentősen átlépte a sebességhatárt.
A hajsza a Róbert Károly Körúton kezdődött 0 óra 41 perckor. A RACE-001-es rendszámú, 690 lóerős Mercedes haladt elől, melynek vezetője megcsúszott, elvesztette uralmát az autó fölött, és a szalagkorlátba csapódott.
A történtekről készült videófelvételeket a rendőrség lejátszotta, ám a baleset pillanatát kegyeleti okokból nem mutatták be.
A Mercedes felborult az ütközés után, és 70 métert pörgött a tetején, végül a két BMW közül a másodikba csapódott be. A soron kívüli igazságügyi szakértői vélemény szerint
Azt is megállapították, hogy az autó menetstabilizátora ki volt kapcsolva. Egyelőre vizsgálják, hogy a feltuningolt autók közül bármelyik esetében felmerül-e, hogy illegálisan növelték az autó teljesítményét.
A Mercedest vezető 33 éves férfi már máskor is balesetezett, 13 büntetőpontja volt. Őrizetbe vették, és kezdeményezték a letartóztatását. A sofőr elismerte a felelősségét, és nem élt panasszal a gyanúsítás ellen.

A Mercedes sofőrje azt mondta, azért gyorsított, mert úgy érezte, hogy a BMW rátapadt, a BMW-s pedig azt mondta, a Mercedestől függetlenül gyorsult, a szemtanúk szerint viszont egyértelműen úgy tűnt, hogy versenyeznek.
Az is kiderült, hogy a három versenyző autó közül a második, az ütközést megúszó BMW sofőrje hívta a segélyhívót.
A három autóvezető közül egyik sem állt kábítószer vagy alkohol befolyása alatt.
A rendőrség azt is vizsgálja, hogy miként kerültek ki a világhálóra az áldozatról készült fényképfelvételek.