Egy szombati hír apropóján fejtette ki gondolatait a Facebook-oldalán Ungár Péter a Pride-hónap üzleti támogatásával kapcsolatban.
Az LMP társelnöke felidézte, hogy szombaton a Just Stop Oil tüntetői megzavarták a londoni Pride-felvonulást, tiltakozásképpen amiatt, hogy a Pride szervezői „klímabűnöző cégek pénzéből” szervezték az eseményt.
Tény, hogy a globális nagyvállalatok jelentős része az ilyen pénzekkel valójában egy szivárványszínű paravánt vásárol, a #loveislove feliratokkal, a szivárványos marketinghónappal el akarják fedni a profitvezérelt környezetszennyezést, a gyerekmunkát, a munkavállalói jogok semmibevételét
– írja Ungár Péter.
Ungár szerint a szivárványmarketing valójában egy olcsó jegy a „történelem jó oldalára” anélkül, hogy az adott cég a működési modelljén bármit is változtatna. „A londoni Pride támogatása, egy BP, Shell, Coca-Cola, Deutsche Bank molinó vásárlása nem bátor kiállás. Nyugaton ebben semmi kockázat nincs, de itt Magyarországon, főleg a Budapest Pride-on sem sok. Szivárványos kampányokat indítani Moszkvában, Rijádban, na az bátor lenne. Azt meg tudjuk, hogy nem vagy alig teszik” – írja a politikus.
Hozzáteszi: a melegmozgalom elején nagyon is bátor és okos dolog volt a gazdasági szereplők ellen fellépni, bojkottal fenyegetni őket. A mozgalom sikere bizonyítja, hogy igenis van szerepe a fogyasztók megszervezésének a gazdasági szereplők alakításában.
De ez, amit látunk, ez már más. Az, hogy egy hónapra minden nagyvállalat szivárványos lesz, ez semmi más, mint üres marketing. Egyetlen egy élő magyar buzinak nem lesz tőle jobb. A Just Stop Oilnak igaza van. Akik természetkárosítással gazdagodnak, akkor is azt teszik, hogy ha közben szivárványos egy hónapra a logójuk
– zárja bejegyzését Ungár Péter.