Három évre visszamenőleg kérte ki az Országos Rendőr-főkapitányságtól (ORFK) laptársunk, a Vezess, hogy
- hány üzembentartót büntettek (a legdurvább gyorshajtásért) 300 ezer forintos bírsággal,
- melyek voltak (százalékosan) a legkomolyabb, lefülelt sebességtúllépések,
amelyeknék a jogszabályok alapján nincs mérlegelési lehetőség, a közigazgatási eljárás végén mindenképpen bírságot kap az autós.
A rendőrség válaszából kiderült, hogy 300 ezer forintos büntetést
- 2020-ban 824-en,
- 2021-ben 659-en,
- 2022-ben 744-en
kaptak, a közveszélyes száguldozásért tehát három év alatt összesen 2227-szer kellett a büntetések csúcsát jelentő összeget fizetni.
A traffipaxok által rögzített legdurvább sebességtúllépés (tehát a megengedetthez képest mért száguldás) az volt, amikor az 50-es táblánál 180-nal mértek be valakit, de a többi „dokumentált legnagyobb mértékű sebességtúllépésnél” is a megengedett sebesség több mint a duplájával hajtottak.
Az ORFK elküldött egy adatsort arról is, hogy öt egymást követő évben (2019-től 2023-ig) május 5-én 13 és 14 óra között milyen adatokat rögzítettek a sztrádákon fémkapukra felszerelt VÉDA-készülékek, milyen volt a több száz autó átlagsebessége.
A Vezess szerint a 2023-as adat azért érdekes, mert akkor már rengetegen tudtak arról, hogy május elsejétől a hitelesített sebességmérők által mért adatok alapján jár el a rendőrség, az öt helyszínből mégis csak egynél csökkentették érdemben a tempójukat.