Belföld

„Iparágban bevett gyakorlat” – több utast engedtek fel a Budapest–Nápoly Wizz Air-járatra, mint ahány ülőhely volt

Szajki Bálint / 24.hu
Szajki Bálint / 24.hu

A spabook.net írta meg csütörtökön, hogy botrány tört ki a Budapestről Nápolyba tartó repülőn: túlfoglalás miatt állva maradt utassal gurult ki a Wizz Air járata. A portál szerint a gép megszakította az útját, rendőri intézkedés után minden utast leszállítottak, és többórás késéssel, reggel 7 óra helyett 11:49-kor indult útjára a W62359 számú járat.

A légitársaság szerkesztőségünkhöz is eljuttatott közleményében megerősítette, hogy túlfoglalás történt, arról azonban nem írt, hogy álló utassal gurult ki a gép.

Az Európa-liga budapesti döntője miatt a megszokottnál nagyobb forgalom alakult ki június 1-jén a Liszt Ferenc repülőtéren, melynek következtében a Wizz Air Budapestről Nápolyba tartó járata nem tudott menetrendszerűen elindulni

– írja a Wizz Air.

Az utasok közül néhányan a késés miatt elégedetlenkedni kezdtek, majd miután kiderült, hogy a járaton túlfoglalás történt, az egyik érintett utas a személyzet kérése ellenére, a földi kiszolgáló személyzet hibájából feljutott a fedélzetre.

Mivel a fedélzeten eggyel több utas tartózkodott, mint amennyi ülőhely volt, a repülőgép nem tudott felszállni – derül ki a közleményből, amelyben a légitársaság hozzáteszi, a légiutas-kísérők szerették volna megoldani a problémát, de az érintett utas agresszív viselkedése miatt a földi kiszolgálószemélyzet és a rendőrség segítségét voltak kénytelenek ehhez kérni. Emiatt minden utast le kellett szállítani a felszállásra kész gépről, és újra kellett kezdeni az utasfelvételt. Négy erőszakos viselkedést tanúsító utas nem léphetett újra a járat fedélzetére.

A Wizz Air úgy fogalmaz,

mivel az iparágban bevett gyakorlat a járatok túlfoglalása, így ebben az esetben is ez történt. Ilyenkor a Wizz Air kártérítést, ingyenes átfoglalást vagy 120%-os WIZZ-kredit visszatérítést ajánl fel azoknak az utasoknak, akik önként vállalják, hogy egy másik, kevésbé zsúfolt járattal utazzanak. Ebben az esetben azonban erre senki sem volt hajlandó, így a Budapest-Nápoly járat négy és fél órával később tudott csak felszállni. A Wizz Air az esetleges kellemetlenségekért ezúton is elnézést kér az érintett utasoktól.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik