2022 májusa óta egész Európában a Megafon költötte a legtöbbet egy YouTube-on közzétett politikai hirdetésre, írja a Telex. A konkrét hirdetésért, ami a „háborúpárti baloldalról” szól, nagyságrendileg 50-60 ezer eurót, azaz nagyjából 20 millió forintot fizettek azért, hogy eljusson több mint tízmillió nézőhöz.
A második helyezett német SDP-kampányra kifizetett összeg kevesebb mint 45 ezer euró (körülbelül 16,6 millió forint), és valamivel több mint hárommillió megtekintést produkált.
A Telex megjegyzi, hogy a Megafon első helyezése figyelemreméltó abból a szempontból is, hogy az azonos időszakban Csehországban, Finnországban, Szlovéniában, Olaszországban, Svédországban, Ausztriában és Dániában is voltak választások. A Megafon hirdetése pedig még Amerikában is beférne a tíz legdrágább YouTube-hirdetés közé idén.