Balásy Gyula tavaly tűnt fel a száz leggazdagabb magyar listáján. A kevéssé ismert férfi az elmúlt években lett az állami reklámköltések kizárólagos kezelője New Land Media tulajdonosaként, így hatalmas összegek folynak át a cégbirodalmán, és egy jelentős hányad ott is marad a Balásy-cégek számláján.
New Land Media és a cégcsoport más reklámügynökségei monopol helyzetbe kerültek az állami kommunikációs tendereken, ami annak is köszönhető, hogy az egykori riválisok, a Rogán Antal szomszédjaként elhíresült Csetényi Csaba, illetve Kuna Tibor cégei kegyvesztettek lettek.
A New Land Media árbevételei hirtelen és drasztikus emelkedtek: 2019-ben és 2020-ban elérték a 70 milliárdos szintet, 2021-ben pedig átlépték a 80 milliárdot.
A legfrissebb beszámoló szerint 2022-ben minimális csökkenéssel, 78,7 milliárd forintos forgalmat ért el a cég.
Balásy a korábbi visszafogottabb tulajdonosi hozzáállás után most rekordösszegű osztalékot vett ki a cégből. Amíg egy évvel ezelőtt a tulajdonos-ügyvezető “csak” 1,5 milliárd fizetett ki magának 4,8 milliárdos nyereségből, a mostani, május 22-én meghozott döntéssel 6,8 milliárdot ítélt meg magának a 2022-es 6,78 milliárdos nyereség terhére.
A Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda egyébként tavaly minden korábbinál több pénzt költött kommunikációra. A keretszerződések két cég, a New Land Media és a Lounge Design nyeri sorra. A meghirdetett pályázatok rendszerint „az Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációval”, valamint “az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel” kapcsolatos feladatok ellátására vonatkoznak.
A Balásy érdekeltségébe tartozó másik nagyobb cég, a Lounge Design tavalyi beszámolóját még nem hozták nyilvánosságra.