Ahhoz, hogy a magyar termékek sikereket érjenek el akár a hazai, akár a külföldi vásárlók körében, a Lidl létrehozott egy támogatói programot, amely már hosszú évek óta egyre komolyabb lehetőséghez juttatja a magyar vállalkozásokat és a magyar gazdaságot egyaránt.
A „Lidl a magyar beszállítókért” program, és a hozzá kapcsolódó „Lidl Akadémia Plusz” edukációs program segítségével a beszállítói partnerek felkészültebbé és magabiztosabbá válhatnak az értékesítési piacon. Ezzel a programmal összhangban, 2014-ben indult útjára a Lidl Wine Expo Hungary azzal a nem titkolt céllal, hogy elősegítse a magyar borok nemcsak hazai, hanem határon túli ismertségét és népszerűségét, hogy minél több hazai bor kerüljön az európai Lidl áruházak polcaira.
A programnak köszönhetően 2022-ben a diszkontáruházlánc 14,2 milliárd forinttal járult hozzá a magyar borágazat bel- és külpiaci értékesítéséhez, mely több mint 60 százalékos növekedést jelent az öt évvel ezelőttihez képest.
A tavalyi évben a belföldi értékesítés során közel 8 milliárd forint értékben vásárolt kitűnő ár-érték arányú magyar borokat mind a hazai neves mind pedig a családi pincészetektől, ami öt év alatt több mint 80%-os növekedést jelent. A külföldön elért eredményeket tükrözi, hogy tavaly több mint 15 millió palack bor került értékesítésre a külföldi piacokon, és már 16 európai országban több mint 200 féle hazai borral találkozhatnak a vásárlók.
A nemzetközi porond legkedveltebb magyar borfajtái között megtalálható a Szürkebarát, a Királyleányka, és a Tokaji Furmint is.
Ahhoz, hogy egy bor „hatással” legyen a fogyasztóra, nagyon fontos a piacra kerülő termék kiválasztása. Minden egyes bornak, amely a Lidl polcaira kerül, stílusában és árkategóriájában is kiválónak kell lennie. A kiválasztás folyamata alapos és hosszú, hiszen biztosnak kell lenni, hogy az adott kategória remek tételei kerülnek a vásárlókhoz.
Első lépésként a szakemberek stílusukban és árkategóriájukban hasonló borok közül választják ki a kiváló minőséget képviselő palackokat. Majd a kiválasztott borok újabb kóstoláson esnek át, ahol visszaellenőrzik, hogy minden tétel megfelel-e a magas kritériumoknak. Végül a harmadik kóstolás a polcra kerülés előtt történik, ekkor egy rövid leírás is készül a borok ízvilágáról.
Az így készült borválogatás pedig megérdemli azokat a díjakat és elismeréseket, amelyekkel az elmúlt években jutalmazták.
Idén a Lidl két saját márkás borát, az 5 Puttonyos Tokaji Aszúját és a Feind Magaspart borát is aranyéremmel jutalmazták a borágazat egyik legnagyobb és legrangosabb megmérettetésén, a 2023-as Berliner Wein Trophy nemzetközi borversenyén. A 2023-as Vinagora Nemzetközi Borverseny 15 ország több mint 900 bora közül 3 aranyérmet kaptak a Lidl borai: az áruházlánc saját márkás Tolnai Chardonnay bora, a saját házasítású Dereszla Oak Selection Furmint száraz fehérbor, valamint a Dereszla Brut pezsgő, illetve Champion díjjal jutalmazták a Lidl 5 Puttonyos Tokaji Aszúját.
A Lidl régóta elkötelezett támogatója a magyar borkultúrának és a minőségi élvezetet biztosító, mértékletes borfogyasztásnak. A változatos, nívós borok különlegessé tehetik a mindennapokat, és egy jól kiválasztott bor emeli az esemény fényét, legyen szó egy ünnepi vacsoráról, vagy épp egy gondosan kiválasztott ajándékról. A vállalat minden árkategóriában sokszínű, a lehető legjobb borkínálatot biztosítja vásárlói számára.
„Egy ínyenc étel egy pohár bor nélkül valahogy tragikusnak tűnik számomra.” – Kathy Mattea