A Magyarországon több mint három évtizede növekvő Procter & Gamble globális szinten közel 2 milliárd dollárt költ kutatás-fejlesztésre évente, többet, mint a legtöbb versenytárs együttvéve. A folyamatos innovációk és termékfejlesztések nemcsak a fogyasztók életét könnyítik meg az olyan termékekkel, mint a Pampers, az Ariel, a Jar, a Gillette vagy az Oral-B, de hozzájárulnak a fenntartható fogyasztás növeléséhez is a szűz műanyag felhasználásának drasztikus csökkentésével és az újrahasznosított papírcsomagolások bevezetésével.
Egyik legújabb innovációjuk eredményeképpen a Tampax termékek műanyag applikátorát papírra és a húzózsinórt is természetes anyagra cserélték, amelynek során a csömöri üzemben hazai mérnökök segítettek beállítani az új módszer és alkatrész bevezetését és hatékony működését a gyártósoron. A szakemberek több hónapon át tesztelték az applikátor falvastagságát, a zsinór szakítószilárdságát, valamint a gépsorok átállítását, míg kialakították a leghatékonyabb megoldást és a legfenntarthatóbb verziót a teljesítmény változása nélkül. A csömöri gyár a vállalat legnagyobb női higiénés termékeket gyártó üzeme világszerte, Európa legtöbb országán kívül Japánban, Kínában, az Amerikai Egyesült Államokban, Közép- és Dél-Amerikában, valamint Ausztráliában és Új-Zélandon is kaphatók az itt gyártott termékek. Tampax terméket összesen két helyen gyártanak a világon, hazánkban és az Amerikai Egyesült Államokban, de a tengerentúli gyár leginkább az Észak-amerikai piacot látja el, a világ többi részébe a csömöri gyárból kerülnek ki a termékek.
A vállalat minden kutatóközpontnak saját tesztközpontja van, a brüsszeli innovációs centrumban egy teljes lakást rendeztek be, ahol a kutatók a környező lakosság otthoni, termékhasználathoz kapcsolódó szokásait vizsgálja, és megfigyelik a felhasználók viselkedését a termék használata, így például mosás közben, amely fontos része a felhasználói igények megértésének. A brüsszeli K+F csapat folyamatosan jobb megoldásokat keres a mosás hatékonyságának növelésére, legyen szó akár a 60-as években kifejlesztett első enzimes mosóporokról, vagy a 80-as években elsőként bevezetett folyékony mosószerről. A mosókapszulák is itt születtek, válaszul egy olyan fogyasztók által megfogalmazott problémára, hogy mekkora adag mosószer szükséges a leghatékonyabb mosáshoz.
A brit Readingben a Gillette kutatói számos „elsőt” fejlesztettek ki a férfiak borotválkozási élményének javítására, mint például a Blue 11, az első kétpengés borotva 1976-ból, a Sensor Excel öt rugalmas bordával 1994-ből, a három pengés Mach 3 1998-ból, és a forgófejes Flexball 2015-ből.
A németországi Schwalbach Global Scalp Experts kutatói már több mint 50 éve dolgoznak új samponokon és balzsamokon, a Pampers fejlesztői pedig rendszeresen 1500 szülőnek biztosítanak pelenkát otthoni tesztelés céljából.
A P&G számára a fenntartható innováció megteremtése elsődleges, folyamatosan csökkentve saját vállalati lábnyomát, és kiemelt céljuk ezt a termékeiket használó fogyasztók számára is megkönnyíteni. A K+F egyedülállóan fontos szerepet játszik az újrafeldolgozható összetevők, összetételek és csomagolások kifejlesztésében. Kutatóik folyamatosan életciklus elemzést végeznek a termékeken, hogy megállapítsák, milyen környezeti hatással bírnak.