Belföld europoli

Matolcsy fiának bútorainak is köze van az ügyhöz, amely miatt a jegybankot vizsgálja az Európai Bizottság

Fülöp Dániel / 24.hu
Fülöp Dániel / 24.hu

Az autópálya- és a hulladékkoncesszió mellett a Magyar Nemzeti Bank (MNB) bútorbeszerzéseit is vizsgálja az Európai Bizottság belső piaci főigazgatósága – írja a Szabad Európa.

A Transparency International Magyarország (TI) korrupcióellenes civil szervezet még 2021-ben fordult az Európai Bizottság – hivatalos nevén – Belső piaci, Ipar-, Vállalkozás- és Kkv-politikai főigazgatóságához. A Szabad Európa most azt írja, hogy a TI szerint miután az MNB-Ingatlan Kft. „a nemzeti képzőművészeti örökség védelme érdekében történő műtárgybeszerzéssel részben közérdekű tevékenységet folytat, ennek következtében ajánlatkérőnek minősül, a bútorbeszerzés esetében törvénytelenül mellőzte a közbeszerzési szabályokat.”

Az Európai Bizottság pedig épp emiatt vizsgálja az ügyet. A jegybank egyébként a Raw Development nevű céget bízta meg a bútorbeszerzéssel, amely 2,4 milliárd forintért vállalta el. A bútorok pedig részben a Matolcsy György jegybankelnök fiának érdekeltségébe tartozó Balaton Bútortól érkeztek – olvasható a cikkben.

Szintén vizsgálja a bizottság a hulladékgazdálkodási koncessziót, ez az eljárás is a Transparency International Magyarország kezdeményezésére indult. Mint ismert, a kormány 35 évre adta oda a Molnak a hazai hulladékpiac nagy részét, vagyis a Mol által alapított koncessziós társaság szállítja el július 1-jétől a lakossági és az ipari hulladékot. Kissé előrébb jár a brüsszeli testület az autópálya-koncesszió esetében (amelynek vizsgálatáról már beszámoltunk mi is), itt állítólag már nemcsak vizsgálódnak, hanem konkrét kérdéseket is küldtek a magyar hatóságoknak.

A portfolio.hu szerdán írt arról, hogy versenyjogi vizsgálatot kezdhet az Európai Bizottság a 35 évre szóló magyar autópálya-koncesszió ügyében. A panasz szerint az alvállalkozói szerepet csak egy „szűk kör töltheti be”. Egy kormányzati forrás megerősítette a Portfoliónak: kaptak jelzést Brüsszelből, hogy előzetes értékelést indítottak a sztrádakoncessziók kapcsán.

Kapcsolódó
A jövő héttől 35 évre magánkézbe kerül a magyar autópályák 80 százaléka
A Magyar Közút szeptember elsejétől átad 1237 kilométer gyorsforgalmi útszakasz üzemeltetését.
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik