Mikor térhet vissza hazánkba az Uber?
Erre várt választ Lázár János építési és közlekedési minisztertől a jobbikos Lukács László György, aki szerint a legutóbbi emelés után egy év alatt csaknem 50 százalékot emelkedtek a taxisok tarifái, meghaladva az általános infláció, az Európa-rekorder élelmiszerár-emelkedés mértékét.
A Jobbik-Konzervatívok, mint konzervatív közösség úgy gondolja, hogy a jelenlegi árképzés és a minden kontroll nélkül elszabaduló taxis tarifák nem normálisak.
Pártja szerint a díjak alacsonyabbak lennének egy olyan tisztességes versenyhelyzetben, amikor újra megjelenhetnének a személyszállítási piacon a fuvarmegosztó applikációval rendelkező vállalkozások. Lukács László György érvelése szerint mára bebizonyosodott, hogy azok az országok válságállóbbak, amelyekben az ilyen és hasonló technológiai újítások jelen vannak, ezért rákérdezett a miniszternél, hogy van-e lehetőség a szabályozás megváltoztatására, a 21. századi személyszállítás támogatására, illetve arra, hogy
meddig hagyja a kormány, hogy egekbe emelkedjenek a taxis tarifák?
Lázár János miniszter megbízásából helyettese válaszolt. Csepreghy Nándor szerint a taxisok áraira egyáltalán nem tért ki, de közölte, hogy az Uber magyarországi működésének nincs jogszabályi akadálya.
Azt írta, hogy a személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvény és a személygépkocsival díj ellenében végzett közúti személyszállításról szóló kormányrendelet alapján autóval
bármilyen ellenérték fejében végzett közúti személyszállítási szolgáltatás kizárólag személytaxi-szolgáltatásként vagy személygépkocsis személyszállító szolgáltatásként végezhető.
Csepreghy Nándor hozzátette, ha az Uber hivatalos személytaxi-szolgáltatásként akar működni, annak egyetlen feltétele a minden taxis vállalkozásra vonatkozó szabályok betartása.