Öles léptekkel közeleg a hármas metró rekonstrukciójának júniusra ígért befejezése, miközben kérdéses, hogy lesz-e elég szerelvény a teljes vonal kiszolgálására.
A BKV a Népszava megkeresésére elismerte, jelenleg a felújított orosz metrószerelvények negyede – a 37 szerelvényből 9 – nem üzemképes, de a cég szerint ettől még „a megfelelő számú szerelvényt forgalomba tudják állítani”.
A lapnak egy metróüzemeltetésre rálátó szakember arról beszélt, a biztonságos üzemeltetéshez egy 30 futó+2 tartalék szerelvény szükséges. Utóbbiakat váratlan események – például kisebb baleset, meghibásodás – esetén vetik be, ami egy ilyen nagy forgalmú vasúti üzemnél nem annyira ritkaság. Kettő szerelvény azonban egy tavaly januári kőbányai baleset óta használhatatlan, javításukhoz az embargó alatt álló orosz gyártóra lenne szükség.
A BKV helyzetét bonyolítja, hogy az uniós szankciók miatt elvileg nem vehetnének alkatrészt az oroszoktól. A fővárosi közlekedési cég viszont most azt írta a Népszavának, hogy a háború kitörése óta is érkezett valamennyi alkatrész az MWM-től. Ez csak az embargó kijátszásával lehetséges. De azért nem számottevő mennyiség, hiszen a fővárosi közlekedési cég alapvetően a meglévő raktárkészletből és hazai gyártók bevonásával próbálja beszerezni a hiányzó alkatrészeket.
A másik gond, hogy a közép és magas ciklusú karbantartások hetekig húzódhatnak. Márpedig az orosz járműveknél ezt jóval sűrűbben kell elvégezni, mint az M2-es és a az M4-es vonalakon közlekedő Alstomoknál. Jelenleg az üzemképtelen járművek közül négy szerelvény esik át ciklikus karbantartáson, ezenfelül akad akkucserés, segédüzemű berendezés hibája miatt kivont és egy műszaki ellenőrzés alatt álló jármű is.