Belföld

Majdnem elgázolt egy Bolt-taxis egy fiút, de a cég nem árulta el, hogyan szankcionálták a sofőrt

Varga Jennifer / 24.hu (illusztráció)
Varga Jennifer / 24.hu (illusztráció)

Budapest belvárosában a piroson áthajtva kis híján elgázolt két gyalogost – egy apát és a 12 éves fiát – a Bolt egyik taxisa, a társaság azonban a nekik megküldött rendszám ellenére sem volt hajlandó kiadni a sértetteknek a helyszínről megállás nélkül elhajtó sofőr adatait, sőt, azt sem közölték, hogy a történtek bejelentése után milyen módon szankcionálták a taxist. Az ügyben rendőrségi vizsgálat is indult, így a hatóság végül a térfigyelő kamerák felvételei alapján megtalálta a gépkocsivezetőt, akire 50 ezer forintos bírságot szabtak ki a közúti közlekedés rendjének megsértése miatt.

Az eset még tavaly októberben történt a Margit körúton a Frankel Leó útnál található gyalogátkelőnél.

A gyalogosok – ahogy azt a rendőrség a kamerák felvételei alapján rekonstruálta – a szabad jelzés után léptek le az úttestre, és az érkező taxi, amely ráadásul a zebrán váltott sávot, majdnem elcsapta őket. A rendőrség megállapítása szerint a fiúnak úgy kellett elugrania az elhajtó kocsi elől.

Közvetlenül a történtek után a felháborodott apa a Boltnak azt írta: kizárólag az ő lélekjelenlétén múlott, hogy időben rá tudott szólni a fiára, aki így megúszta a balesetet. A Bolt a megkeresésre egy általánosságokban fogalmazott választ küldött:

Köszönjük, hogy felvetted velünk a kapcsolatot. Rettentően sajnáljuk, hogy kellemetlenség ért egy sofőrünkkel kapcsolatban. Biztosítani szeretnénk arról, hogy az általad leírt cselekmény a Bolt rendszerén belül teljes mértékben elfogadhatatlan, így mindenképpen felvesszük a kapcsolatot az érintett sofőrrel, hogy kivizsgálhassuk az esetet, és szükség esetén a belső szabályozásunknak megfelelően szankcionálni tudjuk őt.

A másodszori érdeklődésre némileg bővebb válasz érkezett ugyan, de a konkrét intézkedésekről továbbra sem közöltek semmit. A Bolt újra elnézést kért az apától a sofőr által okozott „kellemetlenségek” miatt, és biztosította, hogy a cégvezetők megvizsgálták a bejelentést, továbbá a „történtek súlyosságához mérten a partnert a belső szabályzatuk szerint szankcionálták”.

Közölték azt is, hogy a kivizsgálás menetéről és részleteiről üzleti titoktartás és adatvédelmi okok miatt „sajnos nem áll módjukban konkrétumokat” közölni.

Az apa végül a rendőrségi vizsgálatot lezáró határozatból értesült olyan „konkrétumokról”, amelyek érdekelték. A határozatból nemcsak a büntetés kiszabásáról kapott értesítést, hanem azt is megtudta, hogy a szabálysértés súlyossága miatt a rendőrség csak „kivételesen tekintett el” a vezetői engedély bevonásától, mert figyelembe vette, hogy a jogosítvány elengedhetetlen a taxis munkavégzéséhez.

Nemrég a 24.hu egy másik olvasója is szembesült a Bolt titkolózó kommunikációjával. Decemberen írtunk arról, hogy az olvasó izraeli ismerőseivel szállt be egy megrendelt Bolt-taxiba a VII. kerületben, ám a sofőr, miután hallotta, hogy héberül beszélnek egymással az utasok, ahelyett, hogy elindult volna, kiszállította őket a kocsiból. A sofőr nem adott magyarázatot tettére, de azért felszámolt 510 forint fuvardíjat.

A cég az első körben azt válaszolta, hogy elhatárolódnak a történtektől, és elindították az ügy kivizsgálását. Később viszont arról tájékoztatták az olvasót, hogy kivizsgálták az esetet, és megtették a szükséges lépéseket, de az adatvédelmi törvény miatt nem áll módjukban további részleteket megosztani, így a sértett végül nem is tudhatta meg, hogy mi volt az intézkedés.

A társaság akkor a 24.hu kérdésére azzal magyarázta, miért nem tudják kielégítő információkkal ellátni a panaszosokat, hogy a gépkocsivezetők nem a cég alkalmazottai. A Bolt-taxisok valójában független vállalkozók, akik szolgáltatásukhoz a cég platformját használják. Mindazonáltal rendszeresen kommunikálnak velük, és folyamatosan ellenőrzik az utasok visszajelzéseit annak érdekében, hogy az utasok a legjobb szolgáltatást kapják, tette hozzá a Bolt.

Újra megkerestük a céget, hogy közúti veszélyeztetés, esetleg balesetokozás esetén miért alkalmazzák a sofőrökkel kapcsolatban a nagyfokú titoktartást. A Bolt azt írta, hogy a partnerekre vonatkozóan megvizsgálják a bejelentéseket, és a történtek súlyosságához mérten a belső szabályzatunk szerint járnak el: a cikkünkben szereplő esetben is így történt.

Biztosítani szeretnénk önt, hogy az ön által leírt esetben szereplő partneri viselkedés a Bolt értékeivel összeegyeztethetetlen, és az ilyen viselkedéstől teljes mértékben elhatárolódunk.

Hozzátették, a cég az illetékes hatóságok rendelkezésére áll, hogy az eset további kivizsgálását elősegítse, „ugyanakkor az ilyen esetekről üzleti titoktartás és adatvédelmi okok miatt” továbbra sem adnak ki konkrétumokat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik