A buszsofőrök és trolivezetők soha nem látott ütemben mondanak fel a BKV-nál. A Világgazdaság értesülése szerint idén májusban, aztán rögtön júniusban is rekordot döntött a járművezetői létszám csökkenése: tavasz végén 48, a nyár első hónapjában 55 sofőr hagyta ott a céget.
A negatív trend nem új keletű, 2021 óta tapasztalható:
A járművezetők száma mostanra a 2017-es szintre zuhant vissza, ugyanis mostanra a 2400 főt sem éri el, miközben 2021 elején a 2700-at közelítette.
A kilépő BKV-s sofőrök háromnegyede öt éven belül hagyta ott a céget, ráadásul az összes távozó járművezető negyede egy éven belül állt fel.
A lap úgy értesült, hogy júliustól jelentősen megszaporodtak a személyzeti okokra visszavezethető kimaradások, miután átlagosan napi 50-60 esetben történt meg, hogy a BKV nem tudott járművezetőt biztosítani. A teljes képhez hozzátartozik, hogy a nyári időszakban a szabadságolások is nehezítették a munkavégzést, de őszre ennek kiesésével sem várható javulás a létszámhiány kérdésében.
A sofőrök távozásának leggyakoribb oka az alacsony bérezés és az elavult járműpark lehet.
A Világgazdaság cikkében foglalt állításokkal kapcsolatban kerestük a BKV-t, amint érkezik válasz, frissítjük a cikket.