Belföld

1,2 millióan rendelkeznek passzív jövedelemmel Magyarországon

Varga Jennifer / 24.hu
Varga Jennifer / 24.hu

A magyar lakosság körében 1,2 millióan rendelkeznek a fizetésük mellett valamilyen passzív jövedelemmel, a leggyakoribb ilyen típusú bevételi forrás a pénzügyi befektetés és a lakásbérbeadás volt – derül ki a Profession.hu állásportál felméréséből, melyet az MTI közölt.

A felmérésből kiderül, hogy a magyar felnőtt lakosság 52 százaléka nem ismeri a passzív jövedelem fogalmát, bár a definíció tisztázását követően a megkérdezettek háromnegyede már ismert ilyen  bevételi formákat.

A válaszadók 67 százaléka számára a lakásbérbeadás volt a legismertebb, a pénzügyi befektetéseket 46 százalék, a tőzsdét 43 százalék, a saját internetes vállalkozást 41 százalék azonosította passzív bevételt generáló lehetőségként.

A felmérés szerint a passzív jövedelmi forrásokat ismerők 25 százaléka profitál saját passzív jövedelméből.

A teljes online elérhető lakosságra vetítve nagyságrendileg 1,2 millió ember van az országban, aki rendelkezik a fizetése melletti extra bevétellel. Többségüknek pénzügyi befektetéseik vannak (kötvény, értékpapír), amelyet az ingatlan-bérbeadás követ. A harmadik helyen holtversenyben áll a kriptovaluta-bányászat és -kereskedelem, illetve az MLM (multi-level marketing) típusú ügynöki tevékenység.

Bár a passzív bevétel  megszerzése sok esetben nem igényel komolyabb előképzettséget, a passzív jövedelemmel nem rendelkezők 83 százaléka nem is tervezi, hogy a közeljövőben belevág ilyen célból valamilyen tevékenységbe.

A passzív jövedelemmel tervezők motivációja szerteágazó: a válaszadók 42 százaléka több szabadidőt remél tőle hosszú távon, 37 százalékuk rugalmasabb időbeosztást, míg csaknem azonos arányban vannak azok, akik szórakoztató tevékenységet látnak benne.

A passzív jövedelemre vágyók több mint fele még nem tudja, mire használná a passzív bevételéből származó összeget. Ezzel szemben 31 százalékuk nyugdíjkiegészítés céljából vágna bele a tevékenységbe, a megkérdezettek közel negyede szeretné hosszú távon kiváltani az aktív jövedelmi forrását.

Módszertan:

Az online felmérést idén májusban készítették a 18-75 éves internetezők körében, 1000 fős, reprezentatív mintán.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik