Belföld

Mentesítő járatot küld a Wizz Air a Lutonban rekedt utasokért

Neményi Márton/24.hu
Neményi Márton/24.hu

Ma hajnalban érkezett az üzenet a magyar konzulátustól, hogy a Wizz Air egy mentesítő járatot küld. Ha minden igaz, délután 17:20-kor indulhatunk haza.

– erről tájékoztatta a 24.hu-t a Wizz Air egyik pórul járt utasa, aki hétfő óta nem tud hazajutni Lutonból. Ahogy arról korábban a Telex cikke alapján beszámoltunk, hétfő óta hiába várják a Wizz Air-utasok, hogy elhozzák őket Lutonból Budapestre. Eredetileg este fél 9-kor kellett volna elindulniuk, de előbb folyamatosan csúsztatták az indulást, majd törölték a járatokat. „Elszabadult a pokol, több ezer, 50-60 gépnyi ember hömpölygött a tranzitban. Meleg volt, még a falakról is izzadtság csorgott. Benne volt a hangulatban, hogy valami balhé, törés, zúzás lesz, nagyon felfokozott volt a hangulat, de ez szerencsére elmaradt” – erről számolt be korábban egy reptéren rekedt utas.

Olvasónk elmondta, hogy a Wizz Air semmit nem segített nekik, a konzulátus és egy magyar csoport viszont próbált tenni értük, például meleg vacsorát intéztek nekik. Végül megúszták a reptéren alvást is, egy közeli hotelben kaptak szobát. Az indulást nemcsak közel kéttucat magyar várja, a géppel grúzok, lengyelek és portugálok is repülnének.

A Wizz Airnek több kérdést is feltettünk a történtekkel kapcsolatban, de cikkünk megjelenéséig nem kaptunk választ ezekre.

Kapcsolódó
Hétfő óta hiába várják a Wizz Air-utasok, hogy elhozzák őket Lutonból Budapestre
A légitársaságtól semmilyen tájékoztatást nem kaptak, de a külügy munkatársai segítettek nekik.

Frissítünk!

Megérkezett a Wizz Air válasza. Közleményükben azt írják, hogy: a Wizz Air július 18-án az Egyesült Királyságot sújtó extrém időjárási viszonyok miatt összesen öt magyar érintettségű járatát volt kénytelen törölni. A szokatlan meleg miatt a London-Luton repülőtér kifutópályái alkalmatlanná váltak a le- és felszállásra, így az utasok biztonsága érdekében a repteret lezárták a légiforgalom elől.

Állításuk szerint „a Wizz Air a járattörlések után megkezdte a Londonban rekedtek számára a szállás szervezését, de mivel az extrém időjárás más légitársaságok járatait is érintette, tájékoztattuk utasainkat, hogy amennyiben tudnak saját maguknak szállást foglalni, az ezzel járó extra költségeket (szállás, reptéri transzfer) a Wizz Air utólag megtéríti számukra, ezen felül a légitársaság utasainak többféle lehetőséget is felkínált, beleértve a Wizz Air alternatív járataira való átfoglalást, a jegyár teljes visszatérítését, vagy annak 120%-os jóváírását az utas WIZZ számláján.”

A Wizz Air szerint a cég az utasok hazajutásának megszervezésében is segítséget nyújtott: „megkezdte a hazaindulás megszervezését, megvizsgálva minden lehetséges megoldást” és „a WIZZ jelentős operációs szervezésnek köszönhetően ma (szerdán) délután 15.00 órakor mentesítő járatot indít Budapestről London-Luton repülőterére, ahonnan a gép a Londonban rekedt utasokkal még mai napon, helyi idő szerint 17:20-kor vissza is tér Budapestre”.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik