Az Ifjúságkutató Intézet és a Társadalomkutató Kft. reprezentatív közvélemény-kutatása szerint a legfiatalabb választóknál (első szavazóknál) továbbra is a Facebook a legnépszerűbb információforrás.
Szinte a teljes korosztály (95%) legalább napi rendszerességgel internetezik. Az interneten négytizedük olvas híreket, 35 százalékuk a televízióból, 19 százalékuk a rádióból tájékozódik, online videókat 26, podcastokat 21 százalékuk „fogyaszt” naponta.
Politikai kérdésekben 32 százalékuk főleg a közösségi médiából, 28 százalékuk az online sajtóból, 20 százalékuk a tévéből, 12 százalékuk családtagoktól szerez információt. Elenyésző hányaduk informálódik barátoktól, ismerősöktől, rádióból, nyomtatott lapból.
Az első szavazóknál a közösségi média a fő információforrás közéleti, politikai témákban. A Facebook a legelterjedtebb (89%), amit a YouTube (60%) és a TikTok (58%) követ. A kutatás szerint a fiatalok által észlelt gazdasági, közéleti tartalmaknál is a Facebook vezet. A megkérdezettek fele legalább naponta találkozik ilyen tartalmakkal. Második a YouTube (28%), harmadik a TikTok (24%).