Belföld

Az infláció hatására megnőtt a kereslet a saját márkás termékek iránt az élelmiszerláncokban

Varga Jennifer / 24.hu
Varga Jennifer / 24.hu

A Lidl, a SPAR, a Tesco, az Auchan és a Penny válaszai alapján vizsgálta meg az infláció hatására átalakuló vásárlási szokásokat a vg.hu. Az egy évvel korábbi árakhoz képest a több termék is jelentős drágulást mutat:

  • a margarin 41,4,
  • a kenyér 37,5,
  • a sajt 35,4,
  • a baromfihús 34,3,
  • a száraztészta 33,3,
  • a tejtermékek 30,3,
  • a tojás 29,9,
  • a péksütemények pedig 27,3

százalékkal kerültek többe, mint tavaly májusban. Több meghatározó kategória drágult az átlag alatt: például az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, friss hazai és déligyümölcs összesen) 12,8 százalékkal, az alkoholmentes üdítőitalok 10 százalékkal, a csokoládé, a kakaó és a cukor pedig 3,9 százalékkal került többe az egy évvel ezelőtti adatokhoz képest.

A SPAR kommunikációs vezetője a lapnak elárulta, hogy

az eladások a mennyiség szempontjából egyelőre nem mutatnak változást, viszont elindult az úgynevezett „lefelévásárlás”, azaz például a drágább brandtermékek helyett sok esetben az olcsóbb, de ugyanolyan jó minőségű saját márkát választják a vásárlók, például a saját márkás termékek aránya forgalmi szempontból 25 százalékról 30 százalékra ugrott. A Lidl vállalati kommunikációs cégvezetője szerint az emberek tudatosabban vásárolnak, továbbá a saját márkás termékek náluk is rendkívül keresettek, ahogy Pennyben és az Auchanban is. Hasonló tapasztalatokról számolnak be a Tescónál is: a vállalatnál a saját márkás termékek tekintetében megnövekedett keresletről számolnak be, azonban hozzáteszik, hogy a magasabb jövedelműek egyelőre korlátozottabb mértékben váltanak olcsóbb termékekre.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik