A Lidl, a SPAR, a Tesco, az Auchan és a Penny válaszai alapján vizsgálta meg az infláció hatására átalakuló vásárlási szokásokat a vg.hu. Az egy évvel korábbi árakhoz képest a több termék is jelentős drágulást mutat:
- a margarin 41,4,
- a kenyér 37,5,
- a sajt 35,4,
- a baromfihús 34,3,
- a száraztészta 33,3,
- a tejtermékek 30,3,
- a tojás 29,9,
- a péksütemények pedig 27,3
százalékkal kerültek többe, mint tavaly májusban. Több meghatározó kategória drágult az átlag alatt: például az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, friss hazai és déligyümölcs összesen) 12,8 százalékkal, az alkoholmentes üdítőitalok 10 százalékkal, a csokoládé, a kakaó és a cukor pedig 3,9 százalékkal került többe az egy évvel ezelőtti adatokhoz képest.
A SPAR kommunikációs vezetője a lapnak elárulta, hogy
A Lidl vállalati kommunikációs cégvezetője szerint az emberek tudatosabban vásárolnak, továbbá a saját márkás termékek náluk is rendkívül keresettek, ahogy Pennyben és az Auchanban is. Hasonló tapasztalatokról számolnak be a Tescónál is: a vállalatnál a saját márkás termékek tekintetében megnövekedett keresletről számolnak be, azonban hozzáteszik, hogy a magasabb jövedelműek egyelőre korlátozottabb mértékben váltanak olcsóbb termékekre.