Idén tizedik alkalommal indította el az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Magyar Húsiparosok Szövetsége (Hússzövetség) a sertéshús fogyasztását ösztönző kampányát – itt hangoztak el olyan nyilatkozatok, amelyek minden húsfogyasztót érinthetnek.
Például az, hogy a hús drágulása nem állt le. Erről Éder Tamás beszélt, a Hússzövetség elnöke szerint az év elejéhez képest 60-65 százalékkal nőtt az élő sertések ára, ám a takarmány, valamint az energiahordozók drágulása és a bérek emelkedése jelentősen emeli a termelés önköltségét is. Éder Tamás úgy vélte, ebben a helyzetben
nem hitegethetjük a magyar fogyasztót azzal, hogy a sertéshús ára a következő időszakban szinten maradna, valószínű, hogy további, folyamatos és érdemi növekedéssel kell sajnos szembesülnünk.
Feldman Zsolt az AM mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára azt mondta, háborús helyzet van, amely a mezőgazdasági termelőket, élelmiszeripari vállalkozásokat, kiskereskedelmet és a fogyasztókat is érinti, a háborús infláció ugyanis mindenkit sújt. Ebben a gazdasági helyzetben a hazai kiskereskedelemtől a tárca azt várja, hogy a lehető legnagyobb mértékben magyar termelésből származó sertéshúst kínáljon a fogyasztóknak – mondta az államtitkár.