A homofób törvényre hivatkozva visszadobta egy tévécsatorna a Budapest Pride kampányfilmjét – írta meg a 444.
A szervezet minden évben forgat egy kisfilmet a fesztiválhoz, amivel több tévécsatornát is meg szoktak keresni, hogy társadalmi célú hirdetésként futtassák a videót. Idén egy olyan kereskedelmi tévé dobta vissza a kampányfilmet, amelynél a korábbi években lemehetett társadalmi célú reklámként az aktuális videó. A csatorna a médiatörvény alábbi cikkelyére hivatkozott:
Mttv. 32. § (4a) * Nem minősül közérdekű közleménynek vagy társadalmi célú reklámnak az olyan műsorszám, amely alkalmas a gyermekek megfelelő fizikai, szellemi és erkölcsi fejlődésének a kedvezőtlen befolyásolására, különösen azáltal, hogy meghatározó eleme a szexualitás öncélú ábrázolása, a pornográfia, továbbá a születési nemnek megfelelő önazonosságtól való eltérésnek, a nem megváltoztatásának, valamint a homoszexualitásnak a népszerűsítése, megjelenítése.
Ez tavaly óta szerepel a jogszabályban, a kormánypárt által gyermekvédelminek hívott, a homoszexualitást és a pedofíliát összemosó homofób törvénycsomaggal került bele.
A 444 kiemeli: nincs szó „vad homoszexuális propagandáról”: a harminc másodperces tévészpotban két férfi bolyong egy erdőben, majd egymásra találnak, és egy magaslaton állva megfogják egymás kezét.
A portál szerint a tévé felajánlotta a szervezetnek, hogy a tavalyi film végén változtassák meg a záróképet, és írják rá az idei dátumot, mert azt le tudnák adni. A Budapest Pride viszont úgy döntött, ragaszkodik az idei filmhez, és végigjárják a folyamatot, hogy vajon mi vele a probléma.
A Pride szóvivője a lapnak hangsúlyozta, hogy nem a tévécsatornát marasztalják el, és nem őket tartják felelősnek a kialakult helyzetben, hanem a
gyermekvédelminek csúfolt, tavaly életbe lépett propagandatörvényt.
Jogászaik vizsgálják, hogy milyen jogi válaszlépéseket tehetnek az ügyben.