Belföld

Autóklub: Szakmai-társadalmi vitára van szükség a pesti alsó rakpart lezárásáról

A Magyar Autóklub (MAK) elutasítja az észak-déli közlekedési folyosóként használt pesti alsó rakpart Lánchíd és Erzsébet híd közötti szakaszának végleges lezárását, a rakparti forgalom elterelését – tájékoztatta a MAK csütörtökön az MTI-t.

A MAK ugyan egyetért az élhető, zöld város koncepcióval, és szükségesnek tartja a forgalom csillapítását a belső kerületekben, ám nem ért egyet a „visszaadjuk a Duna partot a budapestieknek retorikával”, mert a többségük autót használó polgár – tartalmazza a közlemény.

Ebben a helyzetben az autóklub szerint valódi szakmai-társadalmi vita, egyeztetés szükséges – tették hozzá.

Mint írták: az autóklubot és az autós közvéleményt meglepetésként érte a főpolgármesternek a pesti alsó rakpart lezárását, megszakítását célzó bejelentése. Ezért a MAK felvette a kapcsolatot a Fővárosi Önkormányzattal és egyedüli autózással foglalkozó szervezetként részt vett azon az április 25-én megtartott egyeztetésen, ahol nem közeledtek egymáshoz az álláspontok – ismertették.

A szervezet álláspontja szerint ötletelés helyett stratégiai tervezés szükséges, amelynek során meg kell vizsgálni a rakparti forgalom felszín alatti elvezetésének a lehetőségét is. Továbbá, nem halasztható a P+R parkolók építése és az elővárosi közlekedés fejlesztése sem – olvasható a közleményben.

Hisszük, hogy Budapestet egyszerre lehet zöldebbé, barátságosabbá és működőképesebbé tenni anélkül, hogy egyes közlekedői csoportokat, nevesítve az autósokat ellehetetlenítenék,

fogalmazott a Magyar Autóklub.

Karácsony Gergely főpolgármester egy áprilisi interjúban beszélt arról, hogy a fővárosi önkormányzat tervei szerint 2023 első felétől teljesen autómentessé tennék pesti rakpart Lánchídtól délre eső részét.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik