Belföld

Törvénysértő lehet a fideszes plakáterdő

VARGA JENNIFER / 24.HU
VARGA JENNIFER / 24.HU
A kormánypárt jóval többet költött közterületi hirdetésekre a megengedettnél.

A K-Monitor, a Political Capital és a Transparency International Magyarország gyorsjelentése szerint márciusban több mint 3 milliárd forintos összköltséggel (12 171 plakáttal) letarolta a kormányoldal a közterületi plakáthelyeket. Ebben a Fidesz segítségére volt a Civil Összefogás Fórum (CÖF) és a kormányzati propaganda is.

Mint írták, a Fidesz-kampányban a CÖF és a kormánypropaganda közreműködése „csak” tisztességtelennek tekinthető, az viszont védhetetlen, hogy

a Fidesz a megengedett 1,177 milliárd forintos plafon helyett 1,427 milliárdot költött a plakátokra.

Az elemzés szerint a CÖF-höz kötődő Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány által egy éve Kövess Minket 2022. Kft. összesen 2674 plakáttal van jelen közterületeken, ami listaáron összesen 632 millió 557 ezer forintba kerül.

A kormány márciusban összesen 4247 plakátot tett ki, listaáron ez 1 milliárd 35 millió 965 ezer forintba került.

A Fidesz egyéni jelöltjei 1108 plakáton láthatóak márciusban (304 millió 170 ezer forint), amihez, hozzáadódik az „Előre menjünk, ne hátra” nevű kampánya, ami jelenleg 4146 plakáton fut, listaáron 1 milliárd 122 millió 478 ezer forintért. A két üzenet együtt 1 milliárd 426 millió 648 ezer forintba kerül (5 253 plakát).

A törvényi előírások alapján a választási kampányban (február 12-e és április 3-a között) összesen 1,177 milliárd forintot költhet el egy-egy párt valamennyi kampányeszközre. Ehhez képest költött a Fidesz márciusban csak a közterületi hirdetésekre 1,4 milliárd forintot, írták.

A Márki-Zay Péter vezette ellenzék 1564 plakátra, 390 millió forintot, a Mi Hazánk Mozgalom 380 plakátra mintegy 78 millió forintot, a Gattyán György nevével fémjelzett Megoldás Mozgalom 203 plakátra, 64 millió forintot költött. A Magyar Kétfarkú Kutya Párt márciusban közzétett egyetlen óriásplakátja 120 ezer forintot ér listaáron, a megjelenített üzenet értelmében „Zita nő, Robi férfi, a kutya papagáj”.

A jelentésben emlékeztettek arra is, idén a választási kampányban a pártok minden egyes jelöltre kis híján 6 millió forintot, a teljes kampányra pedig közel 1,2 milliárd forintot fordíthatnak.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik