Belföld

A drágulás első magyar áldozata: bedőlt egy hazai áramszolgáltató cég

MTVA/ Oláh Tibor
MTVA/ Oláh Tibor

Felfüggeszti ügyfelei ellátását a JAS Budapest Zrt. áramszolgáltató cég. A vállalat már október végén tájékoztatta a vevőit, hogy nem fog tudni villamos energiaellátást biztosítani részükre – erről számolt be a G7.

A JAS problémáiról már hetek óta tudni lehetett a gazdasági portál szerint. A cég „azért borult meg, mert ősz elején a gáz drágulása miatt az áram ára is elszállt”.

Az alapprobléma az, hogy az áram drágulása azért okoz problémát a kereskedő cégeknek, mert azok a partnereikkel korábban szerződnek le egy meghatározott áron, csakhogy a finanszírozást a világpiaci drágulás lényegében finanszírozhatatlanná, durván veszteségessé teszi. A JAS vezetője Arató Ferenc egy hónapja elismerte a G7-nek, hogy náluk sem sikerült minden tavalyi szerződést teljes egészében lefedezni, ezért már nyáron tárgyalni kezdtek az ügyfeleikkel az áremelésről. „Igen ám, de érthető módon ebbe sok vevő nem akart belemenni, hiszen szerződésben rögzítették nekik az árat. Ekkor jött az a bizonyos nagyon furcsa, de jogilag valószínűleg védhető technikai átállás, amelynek során az áremelést elutasító JAS-ügyfelek hirtelen arról értesültek, hogy már nem látja el őket a cég. A vállalat később felajánlotta, hogy visszaveszi őket, de ehhez új szerződés kellett, ami a lapunknak nyilatkozó vevők szerint már magasabb árat tartalmazott.”

A portál mindezt így értékelte: úgy tűnik, hogy a JAS egy jogi kiskaput kihasználva próbálta meg menteni a menthetőt, és az áremelés elfogadására kényszeríteni az ügyfeleit, amelyek közül ezt többen zsarolásként élték meg, és jogi lépéseket is tettek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik