A Népszavának Gurzó Ákos azt mondta, tudatos volt, amikor Márki-Zay Péter elkezdett arról beszélni, hogy a kormányban is vannak melegek. Látták, hogy a kormány iszonyatos erőket fektet a homofób propagandába, amire az ellenzéki pártok, az LMBTQ-szervezetek erőtlenül reagáltak.
Ők viszont erős és talán kockázatos „politikai termékként” ezzel álltak elő és működött, amit nemcsak a számok igazoltak vissza, hanem az is, hogy a Fidesz befejezte a homofób hangulatkeltést. A kampányfőnök elárulta, mindent mértek, minden fontos döntést a számok alapján hoztak meg.
Gurzó Ákos szerint a kampányban Márki-Zay Péter azért beszélt gyakran YouTube-, Facebook-elérésekről, mert mindent adatalapra helyeztek, mint a vállalati marketingben. A kritikus helyzetekben naponta többször is nézték, hogy állnak a digitális platformokon riválisaikhoz képest. A választók főleg az elszámoltatásra, a korrupcióellenességre, az új alkotmányra és a szakértői kormányra rezonáltak.
Márki-Zay Péternek nem kellett betanítani kommunikációs paneleket, mert soha nem tanulja meg előre beszédeit, a kék füzetbe jegyzetelt fontosabb információk, gondolatok alapján beszél, ad interjút. Voltak rossz mondatai, amelyek miatt utólag magyarázkodhatott, bocsánatot kellett kérnie, de kampányfőnöke szerint ez belefér, ha az illető magát adja.