Meglehetősen kellemetlen pillanatokat élnek át azok a külföldi turisták, akik a budapesti Carlton Hotelbe foglaltak szállást, mivel sokuk számára csak a budai négycsillagos szálloda bejáratánál derül ki, hogy hiába fizettek előre a szobáért, a hotel zárva van – tudta meg a 24.hu.
Lapunknak az I. kerületi Apor Péter utcában található szállodához közeli kávéház vendégei meséltek arról, hogy nemrég a vendéglátóhely teraszán ülve azt tapasztalták, hogy egymás után érkeztek a hotelhez a külföldi turisták, akik tanácstalanul álltak az épület zárt ajtói előtt. Egy közelben dolgozó férfi pedig arról számolt be, hogy folyamatosan kalauzolja a külföldieket, akiknek mindössze a szálloda ablakára kiragasztott A4-es papíron jelzik, hogy a hotel zárva van. Ottjártunkkor egy érkező vendég épp ezt a tájékoztatót olvasgatta. A kifüggesztésen egy telefonszámot is megadtak, ami egy másik hotel elérhetősége.
Ez a telefonszám a főváros pesti oldalán, a Carlton Hoteltől kilométerekre fekvő, VII. kerületi Eurostars Danube Budapest Hotelben csörög. Kiderült, hogy ebben a szállodában biztosítanak szobát azoknak, akik eredetileg a 2020 óta zárva tartó budai hotelbe foglaltak.
Így járt Sandra Jorge portugál ügyvéd is, aki lapunknak elmondta, hogy egy utazási irodán keresztül foglalt szállást, így nagyon meglepődött, hogy zárva találta a hotelt, amikor megérkezett. Mint mondta, nem tájékoztatták őt előzetesen a helyzetről, nem tudta, hogy egy másik szállodába kellett volna mennie. Végül a megadott telefonszámon az utazási irodája felvette a kapcsolatot a szintén négycsillagos Eurostars Danube Budapest Hotellel, ahol viszont tudtak a foglalásáról, és az előre kifizetett áron szobát is kapott. Ám – mint említette – ott sem tájékoztatták őt a kellemetlenség okairól.
Elmondta azt is, hogy két olasz turistával ugyanaz történt mint vele, ők is a budai oldalon szembesültek azzal, hogy abba a hotelbe hiába foglaltak szobát. Az ügyvéd úgy fogalmazott: kényelmetlenül érezte magát a történtek miatt, ám semmilyen kárpótlást nem kapott. Mint mondta, a személyzet részéről mindössze a pesti szálloda csaposával tudott beszélni, aki állítása szerint azt mondta neki, sok vendéggel megtörténik az, ami vele is.
Megkerestük kérdéseinkkel az Eurostars Danube Budapest Hotelt. Tájékoztatásuk szerint a koronavírus-járvány miatt az összes szállodájukat be kellett zárniuk, ezeknek az újranyitása nem volt zökkenőmentes. A problémák ellenére mégis sikerült a Carlton Hotelt felkészíteni az újranyitásra, ám az értékesítést már hetekkel, hónapokkal a tényleges újranyitás előtt meg kellett kezdeniük – ez okozta azt a problémát, hogy több vendég is olyan időpontra foglalt le szobát, amikorra még nem tudott kinyitni a hotel. Mint írták, tiszteletben tartják a vendégek foglalását, ezért számos alternatív lehetőséget kínálnak fel a turistáknak, az eredeti foglalási feltételek szerint biztosítanak szobát az egyik legjobb négycsillagos szállodájukban, az Eurostars Danube Budapest Hotelben.
Közölték azt is, hogy a legtöbb foglalás nem közvetlenül a szállodában, hanem egy szolgáltatón – például a Booking.com-on – keresztül történik. Ezekben az esetekben – írták – kénytelenek a szolgáltató platformját használni az ügyfelekkel zajló kommunikációhoz, ami bizonyos esetekben azt eredményezi, hogy a vendégek nem kapják meg időben a tájékoztatást. De olyan is előfordul, hogy nem olvassák el a nekik küldött levelet, és számukra a Carlton Hotel bejáratánál derül ki, hogy a szálloda még nem nyitott meg. A kártérítésről szólva azt közölték, valamilyen formában általában kínálnak kárpótlást az ügyfeleiknek, noha a portugál vendég ennek az ellenkezőjéről számolt be.
Telefonon a társaság részéről azt is közölték, hogy szeptemberre tervezik a budai hotel újranyitását, így a jövő hónapra már ténylegesen lehet szállást foglalni. Csakhogy a szálloda honlapján mi is könnyedén tudtunk augusztusi időpontra szobát foglalni, amihez reptéri transzfert és romantika csomagot is kértünk. Az internetes foglalással egészen a fizetésig jutottunk, amikor már csak a bankkártya adatainak megadása volt hátra.
A társaság tájékoztatása szerint a Carlton Hotel és az Eurostars Danube Budapest Hotel üzemeltetése közös érdekeltségbe tartozik. Mindkettőt egy spanyolországi székhelyű anyavállalat működteti, amely a helyi és a nemzetközi turizmus különböző területein is jelen van. Az erzsébetvárosi, Asbóth utcai Eurostars Danube Budapest Hotel üzemeltetője a Chacó Hotels Kft., melynek székhelye megegyezik a hotel címével. A társaság egy mallorcai székhelyű cég tulajdonában van.
A Carlton Hotel üzemeltetőjére viszont nem találtunk rá, végül az Eurostars munkatársa telefonon elárulta, hogy azt a Castillo Hotels Kft. üzemelteti, ami egy másik, ám szintén mallorcai cég tulajdonában van.
Ugyanakkor szokatlan, hogy ez a társaság a cégadatok alapján semmilyen módon nem kötődik a Carlton Hotel címéhez. A cég székhelye nem az I. kerületben, hanem Ferencvárosban van, telephelye meg nincs. Ezzel szemben jelenleg is a Carlton Hotel címére van bejegyezve a székhelye a Carlton Hotel Szállodaüzemeltető Kft.-nek, amelynek a tulajdonosa viszont egy Ciprusra bejegyezett cég.