Számos kulturális esemény, akció, kampány fogja kísérni a magyar V4 elnökségi évet, a nyitóesemény július 10-én lesz a Várkert Bazárnál, ahol koncertekkel és kerékpárversennyel várják a szervezők az érdeklődőket.
A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) pénteken az MTI-vel közölte: a Visegrádi Négyek országainak turisztikai együttműködése 2013-ban vette kezdetét, Magyarország hatodik alkalommal látja el az elnökségi feladatokat.
Hazánk ebben a ciklusban célul tűzte ki Közép-Európa, tágabban véve pedig az egész EU sikeres újraindítását a gazdaság, a társadalom és a diplomácia területén egyaránt. Szintén cél, hogy a soros elnök még intenzívebb kapcsolatokat teremtsen a négy társnemzet, Csehország, Lengyelország, Szlovákia és Magyarország közösségei között, és kultúrájukat, természeti- és gazdasági értékeiket a lakosság is jobban megismerje – írták.
A közlemény emlékeztet arra, hogy a V4 országok a járványhelyzet előtt elsősorban a távoli piacokon népszerűsítették együtt a régió turisztikai látnivalóit, mostanra viszont az országok egymás közötti forgalma is jelentős. A régiós turizmus fontosságát támasztja alá, hogy 2020-ban mindhárom ország bekerült Magyarország TOP 10 legfontosabb küldőpiaca közé: Lengyelország a harmadik, Csehország a negyedik, míg Szlovákia a nyolcadik legfontosabb küldőországává lépett elő hazánk beutazó turizmusát tekintve.
A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai szerint az eddig beérkezett nyári főszezoni vendégéjszaka foglalások alapján a TOP 5 küldőországok közül három V4-es ország. A vendégek jelentős része keresi fel a Balatont és a gyógyfürdővel rendelkező településeket. Fő utazási motivációjuk az egészségturizmus, a vízparti turizmus, valamint a bor- és gasztronómia. Ugyanígy elmondható, hogy a magyar vendégek is egyre szívesebben és egyre nagyobb számban utaznak a régióbeli országokba, hazánk kiemelt küldőországnak számít a Visegrádi Négyek országainak turizmusában – írták.
(MTI)