Lassan szinte képtelenség elindítani úgy egy videót a YouTube-on, hogy ne fussunk bele azonnal a Fidesz Gyurcsány Show fantázianéven futó reklámkampányába. A hirdetés épp aznap indult el, amikor Karácsony Gergely bejelentette, hogy ő is ringbe száll az ellenzéki oldal miniszterelnök-jelölti posztjáért, azóta ömlik minden létező felületről a Gyurcsány Show és a Karácsony = 99 százalék Gyurcsány, aminek apropóján a Telex utánajárt, hogy mennyit költött a kampányra a kormánypárt.
Ugyan a Fideszre korábban egyáltalán nem volt jellemző, hogy a YouTube-on hirdetett volna, most mégis egészpályás letámadásba kezdett, ami az anyagi ráfordításon is tetten érhető. A portál a Google hivatalos átláthatósági jelentésének adataira hivatkozik, amely dokumentálja a cég felületein a politikai hirdetéseket. Ez a rendszer 2019 májusa óta él, ezen idő alatt 114 millió forint értékben regisztráltak magyar nyelvű politikai hirdetést.
Ezzel a 65 millió forinttal a Fidesz költi a legtöbb pénzt a magyar politikai paletta szereplői közül a YouTube-on futó hirdetéseire, mögötte a további sorrend:
- DK, 17,4 millió forint 220 videóra.
- Párbeszéd, 8,9 millió 73 videóra.
- Ezalényeg.hu, 6,2 millió 126 videóra.
- Momentum, 5,2 millió 72 videóra.
- Mi Hazánk, 2 millió 22 videóra.
A Fidesz mindösszesen csak 7 videót hirdet a videómegosztó oldalon, amelynek így darabjára 9,3 millió forint jut, szemben egy nem fideszes felvétellel, amelyre átlagosan csak 19 ezer.
Ezzel együtt beszédes az is, hogy amióta beindították a Gyurcsány Show-t, Európa legdrágább politikai YouTube-hirdetéseinek toplistáján az első öt videó kivétel nélkül a Fideszhez köthető, még annak ellenére is, hogy az Európai Unió összes ilyen irányú költésének csak alig két százalékát teszik ki a magyar hirdetésekre fordított pénzek.