A webáruházak a termékeiket és szolgáltatásaikat hét éve nem hatályos jogszabályra hivatkozva adják el, holott 2014 júniusa óta él a fogyasztók és vállalkozások közötti szerződés részletes szabályairól szóló kormányrendelet, amely az internetes vásárlást is szabályozza. Mégis gyakori, hogy megtévesztésül a régi előírásokat tüntetik fel a weblapokon – számol be a Népszava. Így aztán sokakat megvezetnek, meg a vásárlók nagy része nincs tisztában a most is hatályos szabályokkal, megkötésekkel.
A vételtől számított indoklás nélküli elállás időtartama, valamint a már kifizetett összeg visszatérítésének határideje nyolc helyett már tizennégy munkanap.
A visszajáró összeget 14 napon belül kell utalni, és nem lehet kizárólag a vételárra korlátozni, a kiszállítás költségeit is vissza kell adni.
A jótállás valós időtartama idén év elejétől már 10 és 100 ezer forintos érték között egy, 100 ezertől 250 ezer forintig kettő, afelett pedig három év.
Azért, hogy elvegyék az ügyeskedő webáruházak kedvét a vásárlók megtévesztésétől, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) közérdekű pereket indít. A per azonban egyelőre kevés.