Vadai Ágnes írásbeli választ igénylő kérdést nyújtott be Orbán Viktornak. Arra volt kíváncsi, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) mennyit költött „a celebek nyitási szponzorálására?”
A Demokratikus Koalíció képviselője azért fordult a kormányfőhöz, mert a 444.hu korábban olyan celebekről írt, akik #reklám, #csodásmagyarország hashtagekkel ellátott fotókkal ünnepelték a terasznyitást, reklámozták az „Orbán Ráhel bizalmasa”, Guller Zoltán által vezetett MTÜ kiadványát.
Vadai Ágnes arra várt választ a miniszterelnöktől:
- A Magyar Turisztikai Ügynökség mekkora összeget fordított a celebek nyitási szponzorálására?
- Pontosan kik és mennyi pénzt kaptak az Instagram posztokért?
Rogán Antal miniszter megbízásából Dömötör Csaba válaszolt Orbán Viktor helyett. Az államtitkár a szponzorálás részleteiről semmit nem árult el, de azt megerősítette, hogy a kormány az MTÜ közreműködésével igyekszik minden lehetséges módon támogatni a járvány sújtotta turisztikai-vendéglátó ágazatot.
Ennek érdekében az MTÜ forgalomélénkítő kommunikációs kampányt indított, amelyben természetesen a vendéglátóhelyek teraszainak megnyitása is helyet kapott. Ennek során közismert emberek a közösségimédia-felületeken elhelyezett bejegyzéseikben arra hívták fel a figyelmet, hogy a terasznyitással hosszú idő után végre visszakaphattuk a normális életünk egy újabb részét.
Az ismert emberek üzenetei az üzleti tervekben előzetesen betervezett marketingköltségek terhére, a korábban
megkötött keretszerződés alapján megvalósított tavaszi újraindítási kampány részeként jelentek meg – írta Dömötör Csaba.