Nem fogják sehol sem beengedni azt a vendéget, akinek nincs igazolványa, de Flesch Tamás a Szállodaszövetség elnöke szerint szinte biztos, hogy az így pórul járt vendégek visszakapják az előleget. A turizmus.com-nak viszont Salamon András jogi szakértő arról beszélt, hogy
jogilag nem megalapozott a szállásdíj visszakövetelése. Akkor sem, ha a vendéget ugyan beoltották, csak az igazolványt még nem kapta meg. Ezt ugyanis a szálloda nem tudja befolyásolni. A védettségi igazolvány hiánya nem minősül sem vis maiornak, sem a teljesítés ellehetetlenülésének.
Salamon hozzátette, hogy a védettségi igazolvány hiánya nem elháríthatatlan esemény, mert ma már szinte azonnal lehet oltatni. Ha nincs védettségi igazolvány, az a vendég érdekkörében felmerült olyan körülmény, amiért a felelősség a vendéget terheli és ez a felelősség nem hárítható át a szállodára – nyilatkozta.
A szálloda nincs abban a helyzetben, hogy ellenőrizze, miért nem rendelkezik a vendég igazolvánnyal – erre sem hatásköre, sem jogköre sincs. Tehát kizárólag az utazó érdeke és felelőssége, hogy rendelkezzen védettségi igazolvánnyal, és az ennek hiányáért való felelősség nem hárítható át a szálláshelyre
– mondta Salamon.