A zenekar április 11-én egy élő ingyenes streamkoncerttel indítja a tavaszt, új formációban és egy vadonatúj dal bemutatásával.
Szeptember óta először találkozhat újra a közönség nagyzenekari formában a Margaret Island zenekarral, ráadásul a koncert egyúttal rendhagyó módon a felelős alkoholfogyasztásra is felhívja a figyelmet.
“Szeptember végén zenéltünk utoljára nagyzenekarral élőben, igazi közönségnek, és bár nagyon bíztunk benne, hogy márciusban útnak indulhatunk, erre még sajnos várnunk kell. A közönségünk viszont nagyon hiányzik már, így nagyon várjuk, hogy legalább virtuálisan újra találkozhassunk velük”, meséli Füstös Bálint, a banda gitárosa.
“A streamre új billentyűsünkkel, Bejan Norbival készülünk”, árulja el Törőcsik Kristóf basszusgitáros. “Az egyórás műsorban a régi kedvencek mellett itt debütál a ‘Ha elvesznél’ c. dalunk, amit még soha nem hallhatott tőlünk a közönség. Ez a szerzemény az elmúlt egy, igen intenzív alkotói évünkben készült, természetesen Fonyódon. A dal egyben az idei első felütése a készülő nagylemezünknek, amit terveink szerint ősszel hozunk ki”.
A koncert további különlegessége, hogy belépő helyett egy edukációs kvíz kitöltésével lehet regisztrálni az eseményre, mellyel a zenekar egyben a tudatos alkoholfogyasztás mellett teszi le a voksát. A DRINKiQ kvíz a koncert főtámogatója, a Diageo globális kezdeményezése, melynek célja, hogy a kvízkitöltők tudatosabb döntéseket hozzanak az alkohollal kapcsolatban, és eloszlassa az alkoholfogasztással kapcsolatos tévhiteket.
Sokan ugyanis nincsenek tisztában azzal, hogy vajon a borban, sörben vagy szeszesitalokban van-e több kalória, hogy jobban beütnek-e, ha keverjük őket, és hogy vajon a kávé tényleg hamarabb kijózanít-e. Most mindezeket és még sok hasznos információt megtudhatnak azok, akik kitöltik a DRINKiQ kvízt.
“Sajnos Magyarország továbbra is elég rosszul áll, a túlzott alkoholfogyasztás itthon is jelentős probléma: a 15 év felettiek fejenként átlagosan több mint 11 liter tiszta szesznek megfelelő alkoholt fogyasztanak évente.” – avat be minket Lábas Viki, a Margaret Island frontembere. “Bár mi is szeretjük megünnepelni a fontos pillanatokat, és persze okot sem kell mindig találnunk a koccintáshoz, a fogyasztásban azért elég tudatosak vagyunk.”
„A mértékletesség és a felelős alkoholfogyasztás ösztönzése kiemelt céljaink közt szerepel, ezen belül a DRINKiQ kampány a Diageo egyik fontos kezdeményezése. Nagyon örülünk, hogy a Margaret Islanddel közösen hívhatjuk fel az emberek figyelmét a felelős alkoholfogyasztás fontosságára, és bízunk benne, hogy a streamkoncerttel sokaknak adhatunk alkalmat egy kis otthoni feltöltődésre.” – mondta Ábrahám Gergely, a Diageo, a világ vezető alkoholos italgyártó és forgalmazó vállalatának, európai partner országok vállalati kapcsolataiért felelős vezetője.
„A DRINKiQ kvíz helyes válaszain egyébként mi is meglepődtünk, azt hittük, eleget tudunk az alkoholfogyasztásról, de végül csak a kérdések kicsit több mint felére tudtunk helyesen válaszolni. Fontos, hogy okosan igyunk, ebben segít játékos formában ez a kvíz, amire, ha bárki rászán 5 percet, cserébe mi egy koncerttel várjuk!” – tette hozzá Viki.
Akik kedvet kaptak egy kis tavaszi örömzenéhez és alkohol IQ-juk csiszolásához, azok itt kaphatnak bővebb információt: margaretislandxdrinkiq.hu