Belföld

Itt az Erste George, ami rendet tesz nekünk a pénzügyi káoszban (x)

Erste
Erste
Az Erste február ötödikén jelentette be, hogy korábbi lakossági NetBankját és MobilBankját fokozatosan az új, George nevű digitális banki platform váltja le február 8-tól kezdve. A George előnye nemcsak az, hogy egyetlen felületen kínálja szolgáltatások széles körét, de tervezésekor kiemelt szempont volt a felhasználóbarát, könnyed, színes megjelenés is. Bek-Balla Lászlót, az Erste Bank Digitális Csatornák és Contact Center Igazgatóság vezetőjét kérdeztük arról, milyen értéket nyújt az ügyfelek számára a platform, és milyen fejlesztések várhatók a jövőben.

A George internetbanki és mobilalkalmazást már öt másik országban használja az Erste Bank hatmillió ügyfele. Milyen volt itthon a fogadtatás?

Másfél nap alatt az Erste több mint 300 ezer MobilBank felhasználójából mintegy 250 ezer váltott George-ra, de az érdeklődést ennél jobban tükrözi, hogy ebből közel 100 ezren be is léptek a szolgáltatásba és mára már 275 ezer fölé emelkedett az aktív használók száma. A netbankolóknál az átállás fokozatos lesz, a nyár közepéig a most megjelenő webes George-dzsal párhuzamosan a korábbi felület is biztosan elérhető marad. Az első napokban a nagy érdeklődés valóban okozott problémákat, sokan nézték meg, hogyan működik az új alkalmazás, vizsgálták a lehetőségeket, és emiatt több időt is töltöttek el vele a szokásosnál. Ezt a megnövekedett terhelést végül sikerült kezelnünk. Mint minden újdonságnál, George-nál is kell időt hagyni arra, hogy megszokják és megszeressék azt az ügyfelek, biztosan van, aki inkább a megszokott applikációjához ragaszkodna akkor is, ha az új sok mindenben már most is többet tud és hónapról-hónapra további új funkciók érkeznek majd.

Erste Bek-Balla László, az Erste Bank Digitális Csatornák és Contact Center Igazgatóság vezetője

Az appban számos olyan funkciót találunk egy felületen, melyek nem csak a hétköznapi rutinfeladatok elvégzését szolgálják. Egy helyen kezelhetők a befektetések, mindennapi kiadások és igényelhetők új szolgáltatások is, ráadásul csempéket, színeket használhatunk a rendezéshez. Hogyan hathatnak ezek a könnyítések a felhasználók bankoláshoz való hozzáállására?

A George egyik nagy előnye, hogy a segítségével a pénzügyileg vagy digitálisan kevésbé érettek is könnyebben kiigazodhatnak a pénzügyi világban, a színes, egyszerű felülettel közelebb hozható a bankolás a felhasználókhoz – hiszen banki ügyeket intézésétől sokan idegenkednek. A platform – ez nem túlzás – egy valódi pénzügyi asszisztens lehet. Kiemelném az elasztikus keresőnket, aminek az egyedisége, hogy néhány betű beírása után megtalálja akár 4 évre visszamenően is a keresett tranzakciókat. Az átláthatóságot segíti, hogy a kártyatársasági adatok alapján ezeket a tranzakciókat kategóriákba is rendezi. A George webes böngészőből elérhető verziójában található pénzügyi menedzsment (PFM) modul meg tudja mondani, hogy egy hónapban mennyit költöttünk ételre, italra, benzinre, ruházkodásra vagy éppen kultúrára.

További segítség, hogy a platform a számlaadatokról havi és éves bontásban is elemzéseket ad, így könnyen nyomonkövethető, hol voltak például túlköltéseink – ezáltal pedig elősegíti a pénzügyi tudatosságot.  Az ügyfelek így aktívabbá válhatnak a pénzügyeik megtervezésében.

A George nemrég elindult asztali böngészős felületén lehetőség van részletesebb kimutatások kapni: a költségek tematikus csoportokra bontva, diagramokon is megjeleníthetők, így érdemes használni azt a felületet is. És ott vannak még az automatikus figyelmeztetések is, amik megkönnyítik a mindennapokat, ilyen például a személyi igazolvány, vagy az autópályamatrica lejárati dátumának közeledtére való felhívás.

Erste

Ez az első olyan banki szolgáltatás itthon, amely az Amazon felhőjére támaszkodik. Mi ennek a fő előnye?

Egyrészt a skálázhatóság és a gyorsaság. A felhőszolgáltatások leginkább nekünk segítenek abban, hogy mindig rendelkezésre álljon az a kapacitás, amire az ügyfelek kiszolgálása érdekében szükségünk van. Ez biztosítja azt, hogy mindig megfelelően gyors legyen a rendszer, ugyanakkor teljes biztonságot is garantál, hiszen az adatok védelméről egy erre specializált technológiai óriási cég és az Erste közösen gondoskodik.

A virtuális asszisztensek általában női neveket szoktak kapni. Honnan jött az ötlet, hogy George más legyen?

A repülésben a robotpilótát általában George-nak szokás becézni. A „hagyjuk George-ot repülni” mondás a második világháborúban terjedt el, a brit légierő pilótái használták. George lényegében „vezeti a gépet”, így a pilóta, tehát az ügyfél pihenhet, miközben a szolgáltatás figyel a pénzügyeire, és rendszerezi a kiadásait.

Erste

Mit kell tudni a George számláról és a mellé járó kártyáról?

A George számla érdekessége a dinamikus árazás: havi 250 ezer forintos elektronikus számlaforgalomig 390, 400 ezer forint elektronikus számlafogalomig pedig 990 forint havidíjat számol fel a bank. A csomagban az online megbízások, átutalások, illetve bankkártyás fizetések használata van benne, ugyanakkor a számlán legalább havi 100 ezer forint jóváírás szükséges. Másik fő előnye, hogy akár online, videós azonosítás segítségével is lehet igényelni. Ez már a jövő bankolása – nem kell a fiókba menni, hogy elintézzük a számlanyitást. Ráadásul a számlavezetési díjakat az első három hónapban elengedjük.

Milyen fejlesztésekre számíthatunk a jövőben a George-on belül?

Év közepén elérhetővé válik a bank ügyfelei számára a Google Pay mobilfizetés. Tervezzük még a telefonos vásárláskor igénybe vehető részletfizetés, az online személyi kölcsön igénylés, illetve egy személyre szabott kedvezményrendszer bevezetését is. A George egy nyitott platform, így külső szolgáltatások bevonását is tervezzük, például kuponrendszert, vagy egy előfizetéseket optimalizáló megoldás hozzáadását a rendszerhez.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik