A TV2 Média Csoport Zrt. listaáron számítva nettó 23,69 milliárd forint állami reklámbevételre tett szert 2020-ban, ami jelentős növekedés a 2019-es listaáron számított 19 milliárd forinthoz képest, írja a Media1.
A lap szerint ez az összeg megközelítőleg tízszerese annak, mint az RTL Magyarország tavalyi állami reklámbevételei. Az RTL 2,5 milliárd forintra tett szert ebből a forrásból, ennek jelentős része, több mint 1,8 milliárd forint társadalmi célú (TCR) reklámból folyt be a vállalathoz. A növekedésben jelentős szerepe volt, hogy az állam a koronavírus kapcsán indított kampányaiból kihagyhatatlannak találta az RTL-t.
A Media1 cikkében megjegyzi, a különbség azért is érdekes, mert a TV2 Média Csoport az esti főműsoridő tekintetében gyengébb nézettségi eredményeket tudott felmutatni mint az RTL, mely tavaly 245 alkalommal, az esték túlnyomó zömét megnyerte.
Igaz, főműsoridőn kívül, napközben, vagyis amikor jóval kevesebben tévéznek, a TV2 számít piacvezetőnek, de ez szakmailag közel sem indokolná az alsó hangon is 9-10-szer nagyobb összeget, ami a TV2-nél landolt.