Belföld

Albertirsai tűzeset: elengedik az otthonát vesztő család tartozásának egy részét

Ivándi-Szabó Balázs /24.hu
Ivándi-Szabó Balázs /24.hu

Még decemberben számoltunk be arról az albertirsai családról, akik múlt nyáron vesztették el az otthonukat, miután házuk eddig ismeretlen okból leégett.

Ildikóék története azonban nem csupán erre a szerencsétlen káresetre korlátozódott: az asszony a számlákat bemutatva arról beszélt a 24.hu-nak, hogy miután leégett családi házuk, a szolgáltató továbbra is küldi a több mint 40 ezer forintos havi számlákat. Nyár és tél közt több ilyet is kapott, a tűzeset előtti számlákkal együtt, pedig sok százezer forint tartozása jött össze a családnak a Nemzeti Közművek Zrt. felé, amelyet Ildikó teljesen alaptalannak tartott. A történetről szóló riportunkat itt olvashatják:

Kapcsolódó
Leégett a házuk, mindenük odalett, de villanyszámlát azóta is kapnak, most járnak 700 ezer forintnál
Egy tűz, egy robbanás, egy átmeneti lakás, egy öttagú család az Alföld szélén. Ildikóék talpon maradtak, de nem értik, miért kapnak ennyi sárga csekket az áram után, amiből nem is fogyasztanak.

A családnak már korábban is segítő Tordai Bence parlamenti képviselő, most januárban Mager Andreának írt levelet, miután a nemzeti vagyon kezeléséért felelős miniszterként ő illetékes a Nemzeti Közművek Zrt. ügyeiben. „Megkérdeztem tőle, mit tesz azért, hogy a családnak a tragédia után ne kelljen továbbra is a közműszolgáltató vegzálásától szenvednie? Hogyan kárpótolják a családot az okozott károkért és kellemetlenségekért?” – írta Tordai közösségi oldalán.

A Parlament honlapján már meg is jelent a válasz Fónagy Jánostól, amelyből kiderül, hogy a tűzeset után küldött számláktól a szolgáltató eltekint.  A miniszterhelyettes azt írja Tordainak küldött válaszában: a „tűzesettel érintett időszakban üzemzavar nem állt fenn, a közcélú hálózat üzemeltetésével a szolgáltató az ügyfél számára kárt nem okozott”.

Fónagy azt is írja, hogy a „nemzeti közműszolgáltató képviselői a helyzet megnyugtató rendezése érdekében felvették a kapcsolatot az érintett családdal, és 2021. január 8-án hivatalos jegyzőkönyvet vettek fel a tűzeset napján történt eseményekről. A jegyzőkönyv alapján az ügyféllel a hatályos jogszabályok szerint történik meg a tűzesetet megelőző fogyasztás elszámolása,

a tűzesetet követő időszakra vonatkozó számlákat pedig törli a szolgáltató”.

Mindez ugyanakkor még nem jelenti azt, hogy a cikkünkben is bemutatott probléma megoldódott volna. Egyrészt a család szerint képtelenség, hogy ők több százezer forintos villanyszámlát hoztak volna össze a tűzeset előtt, pedig ezt az összeget a szolgáltató továbbra is várja tőlük. Ráadásul a most törölt tartozás mögött nyilvánvalóan nem állt fogyasztás (hiszen leégett a ház), a csekkek csak egy korábban kiszámolt általánydíj alapján érkezhettek.

Ildikóék jelenleg egy szoba-konyhás ingatlanban laknak öten Albertirsán.

Kiemelt kép: Ivándi-Szabó Balázs /24.hu

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik