Országos lefedettségű bor-webshopot indít a Wizz Air alapító-vezérigazgatója. Váradi József szerint az leadott online rendelés után Budapesten és környékén négy órán belül, vidéken pedig 24 órás szállítási idővel tudják majd eljuttatni a rendeléseket a vevőkhöz, a későbbiekben akár külföldre is terjeszkedne a cég.
A világjárvány nyomán elrendelt utazási korlátozások miatt a légitársaságok egyre rosszabb helyzetbe kerülnek, Magyarországon a korábban megszokotthoz képest 10 százalék körülire esett vissza a forgalom. A riválisokhoz képest a Wizz Air hatalmas pénzügyi tartalékokkal rendelkezik és részvény árfolyama csúcsközelben teljesít. A cégvezér a 24.hu kérdésére azt mondta, ezekben a nehéz időkben is vannak kapacitásai arra, hogy új üzlet indításába fogjon.
Ma bort nem igazán értékesítenek online, pedig az online rendelés a házhoz szállítással párosítva lényegesen hatékonyabb és olcsóbb a fogyasztók számára. A Wizz Air 16 évvel ezelőtti indításakor egy százalék alatt volt a piacon az online repülőjegy-értékesítés aránya, és még ma sem emelkedett 30-40 százalék fölé. A Wizz Air viszont az egész története alatt csak online értékesített. Valami hasonlót próbálunk a borral is, online rendelés nagyon gyors kiszállítással kombinálva
– mondta a Forbes-lista szerint 32 milliárdos magánvagyonnal rendelkező Váradi, aki négy éve kezdett borbiznisszel foglalkozni.
2018 nyarán prémium borászatot alapított Mádon azzal a kettős céllal, hogy maga is jó tokaji bort csináljon, és el is adja szerte a világban. A cégadatok szerint az ötlet eddig százmilliós nagyságrendben vitte a pénzt, de a befektető azt állítja, megérte a költségeket, mert az első célkitűzést már sikerült abszolválni. A Juliet Victor pincészet egyik bora olyan nemzetközi díjat kapott, amilyet magyar bor eddig még nem tudott megszerezni.
Váradi a BAR:24 névre keresztelt online borbár elindítására – több magánbefektetővel összefogva – újabb százmilliókat költött, és ez saját bevallása szerint sem biztos, hogy a vége lesz az indulóköltségeknek.
Annyit fogunk invesztálni a cégbe, amennyi szükséges, hogy működőképessé és fejlődőképessé tegyük a vállalkozást, például ha meglátunk egy jó expanziós lehetőséget választékbővítés terén, vagy akár a geográfiai terjeszkedésben, tovább növelhetjük a befektetett összeget
– közölte Váradi.
A napokban induló webshopban nem csak saját borait árulja majd, több száz minőségi magyar bor közül lehet majd válogatni, hosszabb távon pedig más alkoholos italokkal bővülhet majd a választék.
Váradi szerint az áraik versenyképesek lesznek bármely más értékesítés csatornával szemben, legyen az szuper- vagy hipermarket, vagy akár borszaküzlet.