Belföld

Bár Panamából is öntik a pénzt a fideszes médiaholdingba, mégis 1,4 milliárdos mínuszt produkált a cég

Jelentős, 1,44 milliárdos mínuszt hozott össze a fideszes kötődésű médiumokat üzemeltető óriáscég, a Mediaworks Zártkörű Részvénytársaság 2019-ben – írja csütörtök reggeli cikkében a Népszava a friss cégadatokra hivatkozva.

A vezényszóra létrehozott, több száz médiumot magába foglaló fideszes sajtóbirodalom születéséről anno mi is részletesen beszámoltunk.

Sosem látott kormánypárti médiabirodalom állt össze vezényszóra
Fideszes felügyelőket kaptak a milliárdokat érő médiacégek, amelyekről a kormányközeli oligarchák egyszerűen lemondtak.

A mostani közel másfél milliárdos veszteség annak fényében is figyelemre méltó – áll a Népszava cikkében – , hogy a társaság konszolidált árbevétele tavaly 70,8 milliárd forint volt, amiből a hétfőn közzétett – nem konszolidált – hirdetési árbevétel meghaladta a 32 milliárd forintot.

Azaz, hiába hajtottak végre az elmúlt években példátlan mértékű koncentrációt, szerezték meg a helyi szinten monopolhelyzetben lévő összes megyei napilapot, vásároltak fel prosperáló médiumokat, internetes szolgáltatásokat, reklámipari cégeket, alapítottak bulvárlapokat, kapták meg a két évvel ezelőtt kapituláló Simicska Lajos orgánumait, vesztették el a nem kormánypárti rádiós vetélytársak a frekvenciáikat, a végső mérleg negatív

–  írja a napilap.

A beszámolóból kiderül, hogy a legnagyobb veszteséget

  • a Retro Rádió mögötti vállalat (-313 millió)
  • illetve a nemrég hetilap formájában is megjelenő, jobboldali értelmiségieknek szánt Mandiner (-100 millió)
  • valamint a helyi baloldali városvezetést ekéző szegedma.hu kiadója (-63 millió) hozta össze tavaly.

A Mediaworks-csoport valós vesztesége 422 millió lett, a mínusz 1,44 milliárd annak köszönhető, hogy most átvilágították mind a 26 beolvadt cég, illetve leányvállalat – az orgánumok eredeti kiadóinak – tőkehelyzetét.

A lényeg ugyanakkor az, hogy a milliárdos mínuszt úgy hozták össze, hogy az elmúlt években több tízmilliárd forint állami hirdetés került hozzájuk.

A G7 eközben arról írt ugyanennek a témának a kapcsán, hogy a Mediaworksnek viszonylag nagy, több mint 1,3 milliárdos bevétele volt külföldi országokból is. „Ez önmagában még nem feltétlenül meglepő, hiszen lehetnek hirdetők a határon túlról is, és erre utal, hogy az exportbevétel nagy része Szlovákiából jött. A második helyen azonban ezen a listán már nem egy olyan ország áll, amire elsők között tippelnénk egy magyar médiavállalkozás esetében. A társasághoz ugyanis több mint 200 millió forint folyt be – az üzleti életben leginkább offshore-tevékenységről ismert – Panamából.”

Hogy ennek mi lehet az oka, arra egyelőre nincs magyarázat.

Kiemelt kép: MTVA/Bizományosi: Róka László

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

A cikkhez ide kattintva szólhatsz hozzá.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.