A Népszava birtokába került egy levél, amit Tarlós István, már miniszterelnöki megbízottként küldött főnökének, Orbán Viktornak. A volt főpolgármester 19 pontban foglalta össze javaslatait, amelyek között nem állított fel fontossági sorrendet, de azt írta, a döntéseket a koronavírus-járvány idején kellene a kormánynak meghoznia.
Most lenne megfelelő alkalom sietve összevonni a MÁV-ot és a Volánt. A MÁV szárnyvonalakon gyér a forgalom, a Volán ezt könnyen kiválthatná. Az összevonás ráadásul most mérsékeltebb hullámokat verne (média, ellenzék, szakszervezetek).
A lap szerint Tarlós nem a papírkosárnak dolgozott, hiszen az ingyenes parkolásról kiadott kormányrendelet előtt két héttel küldte el levelét, amelyben éppen ennek előnyeit ecsetelte.
Azt írta, a közösségi közlekedést fenn kell tartani, de „elő kell segíteni, hogy akinek lehetősége van rá, ne használja a közösségi közlekedést. Az ingyenes parkolás átmeneti bevezetésével elérhető, hogy kevesebben tömegközlekedjenek”. Később a miniszterelnök hasonló érveléssel indokolta az intézkedést.
Ilyen előzmények után a budapestiek jövője szempontjából különösen érdekes lehet, hogy a volt főpolgármester szerint milyen fejlesztésekről lehetne lemondani.
A nagy hátraarc
Időben elcsúsztathatónak, de akár véglegesen elhagyhatónak tartja a fogaskerekű megújítását, mondván kicsi az utasforgalma, használata inkább nosztalgikus időutazásnak tekinthető és autóbusszal könnyedén kiváltható. Szintén felejthetőnek tartja a libegő megújítását, sőt szerinte be is zárható, mivel „megszűnőben az érdeklődés iránta”. Elhagyható az M2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése, amit korábban ő is csak a két fideszes polgármester miatt támogatott. Elmaradhatna a budai fonódó második üteme is (ami a Garancsi-féle BudaPart lakóparkot és irodanegyedet kötné be a közösségi közlekedési hálózatba), az
oda pályázó emberek jövedelmi átlagszínvonala, úgysem az ígéri, hogy tömegközlekedésre hangolódnának.
Halaszthatónak tartja az M3-as metró meghosszabbítását Káposztásmegyerig, a 2-es villamos vonalának felújítását és a pesti rakpart alatti víznyomócső cseréjét is.
Amit támogatna: M0, kisföldalatti
Arról nem írt, hogy miért, de nagyon támogatná a Millenniumi Földalatti Vasút korszerűsítését, bővítését és elengedhetetlennek tartja az M0-ás körgyűrű bezárását, az eredeti nyugati és északi nyomvonalon.
Tarlós István átmenetileg felfüggesztené az autópálya-útdíjak fizetését, módosítaná a Közbeszerzési Törvényt.
A miniszterelnöki megbízott szerint érdemes lenne elengedni az építőipari kötbéreket, illetve az építőiparra is kiterjeszthetnék a munkabérek utáni közterhek fizetése alóli mentességet. A Népszava kereste Tarlós Istvánt, aki azt közölte: nem kíván nyilatkozni.
Kiemelt kép: Mohos Márton / 24.hu