A budai rakparton és az Árpád hídon vezető kerékpárút a legnépszerűbb, ugyanakkor a Hungária körúti és a Csepelre vezető Weiss Manfréd úti kerékpárúton is nőtt a biciklis forgalom. A Bem rakparton szombaton több mint 6000-en, az Árpád hídon mintegy 3800-an tekertek, aminél többet csak a 2018-as I bike Budapest felvonulás napján mértek.
Az új biciklisávok közül a Bartók Béla úti a legnépszerűbb: a Dunát a Kelenföldi pályaudvarral összekötő bringasávon hétköznap már többen (pénteken kb. 3600-an) kerékpároztak, mint az Árpád hídon vagy a Múzeum körúton. A Nagykörúton vezető biciklisáv hétköznapi forgalma 1600-ra becsülhető az Oktogonnál. Az utóbbi hetek bizonyítják a kutatások adatait: a budapestiek többségének elérhető megoldás a bicikli, csak az autóforgalomban nem mertek elindulni. Ezért a kerékpáros fejlesztések folytatására van szükség, idézi a nyilatkozatot az MTI.
A Kerékpárosklub javaslatot is tett új biciklisávokra, mégpedig az alábbi fővárosi helyeken: a Baross utcán, az Elnök utcán, a Dohány és Wesselényi utcákon, a Gázgyár, Szőlő és Vihar utcán, a József Attila, Apáczai, Szemere, Honvéd utcákon, a Vágóhíd utcán, a Tompa utcai átkelőben, valamint az Irinyi József és Karolina úton.
Borítófotó: 24.hu/Farkas Norbert