Az összes létező megoldást felkutatták a rendőrök, hogy egy bajba jutott török férfin segítsenek – írja a police.hu.
Segélykérés futott be február 6-án este Rusz Vanesszához, az Országos Rendőr-főkapitányság Miskolci Hívásfogadó Központjának operátorához. A bejelentésben a hívó fél annyit tudott csak mondani, hogy „turkish problem”. A hívásfogadó a kérdésére, hogy más nyelven beszél-e, nem kapott választ. Rusz Vanessza ekkor átadta a hívást egy angol nyelven jól beszélő kollégájának, de az angolul feltett egyszerű kérdések sem hoztak eredményt, mivel a vonal másik végén kizárólag törökül szólalt meg a férfi, aki csupán annyit közölt: „ambulance”. Ezután a hívásfogadók ellenőrizték a helymeghatározást támogató poligon (sokszög-) adatot. Egyértelműen látszott, hogy a Pest megyei Üllő település környékéről telefonálnak, azonban nem volt egyértelmű hogy bel- vagy külterületen, illetve épületben vagy gépjárműben tartózkodhat a hívó fél. Megpróbálták elérni a török nagykövetséget is, de valószínűleg a késői időpont miatt nem vette fel senki a kagylót. Ezt követően a röszkei határátkelőhelyen működő közös kapcsolattartási szolgálati hely szolgálatban lévő ügyeletesétől kértek segítséget, de ez sem vitte előrébb őket.
A kapcsolások közben félig angolul, illetve Oláh Mónika csoportvezető segítségével – az internetes fordítóba beírt mondatokkal – félig törökül próbáltak kommunikálni az egyre rosszabb állapotban lévő férfival. Nehezen, de sikerült megtudniuk, hogy egy IVECO típusú török kamionban ül.
Amíg információkat próbáltak meg beszerezni, a háttérben Tímár Nicolette műszakvezető-helyettes felvette a kapcsolatot a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság tevékenységirányítási központjának ügyeletesével, és tájékoztatta az eset részleteiről, illetve a helyrajzi információkról. Kérte az irányítót, hogy vezényeljen járőröket azokra a területekre, útszakaszokra, ahol kamionforgalmat bonyolítanak le. Kerényi Balázs csoportvezető pedig ez idő alatt fordító-, tolmácsirodák után kutatott, majd felhívott egy céget, amelynek tagjai az életveszély miatt méltányossági alapon megadták egy török tolmács telefonszámát.
A bejelentő a török tolmács kérdéseire elmondta, hogy egy vaskapuval bezárt telephely udvarán tartózkodik, és valami rosszat ehetett, mivel nagyon fáj a hasa. Már a beszélgetés közben felvették a kapcsolatot mind a tevékenységirányítási központtal, mind a mentésirányítással, és a megtudott fontos információkat átadták a részükre. A hívás 70. percében pedig megérkeztek a mentők, és megkezdték a beteg ellátását.
kiemelt kép: police.hu